woensdag 17 september 2014

Week van de mobiliteit

Deze week is het week van de mobiliteit. Ons Adelientje had maandag al een briefje mee vant school dat zij er ook aan meedoen en met name dat alle leerlingen nu vrijdag met de fiets/ te voet naar school moeten komen... strapdag heet dat.
Nu brengen wij sowieso de kindjes wel regelmatig met de fiets naar school/crèche, enkel en alleen omdat het dan in die straten op dat uur (tussen 16u30-17u30) zo ongelofelijk druk is, en dat je dan toch nergens parking vindt.
Ook als je nog naar de winkel wil nadat je ze bent wezen afhalen, is het gewoon handiger! Met alle eenrichtingsstraten en het drukke verkeer, verlies je al gauw een halve tank diesel om van school naar de supermarkt te rijden, die er op 2 straten van ligt. Kwestie van frustratie en ergernissen te vermijden.

Maar zoals gezegd is het dus deze week, week van de mobiliteit en ik wilde toch ook mijn steentje bijdragen! Dus trok ik deze ochtend met de fiets naar het werk. Wevelgem/Kortrijk toch een goeie 11 km gaan en 11 km terug dus das niet niks.
Het bespaart me ook weer een litertje diesel en ja die zwangerschapskilo's... die verdwijnen ook niet vanzelf natuurlijk... ;)

Zoals iedereen tegenwoordig doet, heb ook ik alles netjes geregistreerd met een app op mijn smarphone om zo een leuk overzichtje te creëren. Ik gebruikte daarvoor de maymyrun-app.




Topsport zou ik het nu niet bepaald  noemen, maar toch goed voor de dagelijkse portie lichaamsbeweging!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen