donderdag 16 oktober 2014

Halloween prep 3

Voor de grote pompoen heb ik uiteindelijk besloten om met alcoholstift een enge tekening erop te zetten. Inspiratie heb ik opgedaan in een boek dat bij mijn moeder lag. Ik had de pompoen dus oorspronkelijk (vorige zaterdag) wit geschilderd met de bedoeling er iets anders van te maken - maar het wit dekte dus totaal het oranje van de pompoen niet! Toen ik er 2 of meer lagen opdeed, begon de verf af te schilferen! Dat leek dus echt nergens meer naar! 
Dus ben ik dan maar ten rade geweest bij mémé toebak en wat gebladerd in haar 'pompoenboeken'. Daar kwamen we deze tegen - geef toe, deze is toch echt wel eng! Ik dacht, dat moet ik wel kunnen met alcoholstift op mijn 'wit-doorschijnende' pompoen. Dus het patroon wat uitvergroot en nagetekend. 

Best nog goed gelukt (bij de ogen is er wel iets mis gegaan)- maar goed, ik vind dat hij in onze Halloweenhoek mag gaan staan! Uiteindelijk heb ik dan nog de rest van de pompoen (achterkant) helemaal zwart geschilderd. Dat dekt alle wit-oranje en de afschilferingen zie je ook niet meer.



Scary!! 

Nu heb ik nog een andere kleinere pompoen liggen, ook van mémé en daar zou ik dit weekend ook nog iets leuks mee willen doen dat ik in een boek zag... to be continued! Ons hoekje geraakt nog helemaal af tegen 31 oktober!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen