woensdag 22 oktober 2014

Mémé breit

De titel zegt het al, mémé breit graag! Mémé is mijn mama dus moeder Deneut :) 
Breien is 1 van haar grootste hobby's voor het moment, want handwerk in het algemeen doet ze graag (ze kan het ook gewoon heel goed!!) en muziek is haar 2de grootste hobby. Jaja, zo moeder, zo dochter(s) !

Eventjes min of meer chronologisch laten zien welke pareltjes ze al maakte voor ons Adelientje :)

Walvis tenue: trui - muts & sjaal - kerst 2012

Bumba trui naar aanleiding van Adeline's bumba periode & de bumba show - voorjaar 2013

Kippen trui - Pasen 2013

Nijntje trui 1 in wol - winter 2013-2014

Nijntje trui 2 in katoen - zomer 2014

Kleedje met bloemen & bijhorende bolero (slabbetjes voor panda's met namen) - zomer 2014

Plop trui - herfst/winter 2014

Van het laatste setje (plop trui) is de linkse foto (met diadeem & botjes) vanmorgen genomen (22 okt). Weet je wat ze zei: 'Mama mijn vrienden zijn al in de opvang, hoor! Waarom moet jij nu nog een foto van mij maken??' Tjah.. peer pressure à 3 jaar - haar vrienden waren al in de opvang... wat doe je eraan hé ;)
Er was trouwens geen twijfel mogelijk vanmorgen over haar outfit - het moest en zou de trui zijn van plopperdeplop! Ik heb gewerkt aan het patroon van de plop, maar mémé heeft hem helemaal gemaakt (gebreid, plop erop en afgewerkt). Zo zijn er geen 2 truien op de wereld !

Voor de bumba en plop trui is Gert Verhulst natuurlijk wel zijn procentje mislopen... ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit met auteursrechten op zelfgemaakte truien, beertjes of andere eigen creaties gebaseerd op bestaande tv-figuren? Iemand zin om de IP rechten er voor mij eens op na te zien?

Nu ja, zolang er geen problemen zijn - op naar de volgende! Kerst komt er weer aan, spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten