zondag 14 december 2014

Muts voor Daphne

En mama ging nog eens een mutske haken... Ik volg het patroon en zie dan wel waar ik uitkom qua grootte denk ik bij mezelf... Groot = voor Adeline en klein = voor Daphne - logisch hé. Dus volg ik braafjes het patroon met toeren van halve stokjes en 50 steken in de grootste toer. 
Ik vond het halverwege al wat klein uitvallen, maar dacht wel dat het nog redelijk stretchy zou zijn en voor Daphne zou passen ... helaas. Het paste uiteindelijk enkel voor de pop van Adeline! Maar deze wol vond ik te mooi  om als mutsje te dienen voor een pop!! Dus ik besluit dan maar helemaal opnieuw te beginnen.


Here we go again!
Dus bij de 2de poging vermeerder ik in nog een extra toer, waarin ik vermeerder naar 60 halve stokjes en dan heb ik daarop verder gehaakt. Met 60 steken past het wel voor Daphne, juich! Nog het ticketje eraan en klaar!



Beetje personalizen


Nog even een poging gedaan om met het restje roze wol een pompon toe te voegen maar dat vond ik er dan wel teveel aan, dus die heb ik weer weggedaan! En mijn gewillig model wilde weer eens niet naar het vogeltje kijken, natuurlijk :) Iemand nog een pomponnetje nodig voor de kerstboom??



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen