donderdag 11 december 2014

Ziek en zieker

Naargelang de dagen korter worden en we écht richting winter gaan, zo worden ook onze kids weer frequenter ziek... Ik weet nog toen ik het ouderlijke huis uit ging eind 2008, toen hadden we enkel dafalgans in huis en meer hadden we niet nodig... 6 jaar & 2 kids later hebben we (bijna letterlijk) een halve apotheek in huis. Ik moet nu net zoals mijn moeder om het half jaar (of om het jaar) eens op een stoel gaan staan (want de medicamenten zitten natuurlijk in de hoogste kast), de kast open trekken en 'de kuis doen' lees: siroopjes & doosjes waar de houdbaarheidsdatum van is verstreken weggooien.
We kennen ondertussen de openingsuren en sluitingsdagen uit ons hoofd van alle apotheken in een straal van 5 km rond ons huis... Het nummer van de kinderarts staat op speed dial en het aerosoltoestel is sinds begin oktober weer een vaste waarde op onze dressoir (fantastische investering geweest by the way... de aerosol hé, niet de dressoir). En we prijzen ons dan nog gelukkig dat oma er ook 1 staan heeft want sinds ze de laatste weken allebei moeten aerosollen kunnen we het met ons ene toestel ook bijna niet meer halen. Het onze moet namelijk ook af en toe naar mémé gaan als zij voor Daphne zorgt.

Laatst op het nieuws spraken ze van een abonnement bij de huisarts - euhm yes please! Kan dat eventueel ook bij de kinderarts, aub? Ik blijf maar denken aan dat weekje Turkije in 2013 waar Adeline door het klimaat een week lang nergens last van had... Reden genoeg om ons boeltje te nemen en op vakantie te trekken naar warme oorden zou ik zo denken, puur voor gezondheidsredenen natuurlijk! Zou dat niet terugbetaald worden door de ziekenbond?? DKV? :) we kunnen maar proberen hé :)


Dat het maar gauw weer zomer is!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen