dinsdag 27 januari 2015

Vervloekte maandag

Was ik blij gisteren dat die maandag voorbij was! Je kent dat wel de eerste werkdag nadat je bent ziek geweest... Een overvolle inbox en een eindeloze to-do lijst. Alles is ondertussen dringend geworden en dus weet je gewoon niet wat eerst gedaan. Gezien we volgende week een grote conferentie hebben in het buitenland, komen er nog wat extra leukigheidjes bij kijken ook. 
Daarboven kwam dan nog eens dat ik gisteren technisch examen dwarsfluit had. Ik heb er veel voor geoefend, maar toch geen zo'n goed gevoel over, en het onbehaaglijke gevoel begon al vlak na de middag. Het liep dan ook niet echt zoals ik het verwacht had. 
Uiteindelijk sta je daar dan weer te wachten in dat vervloekte 'gangske' onder de trap in de muziekschool. Het gangske dat naar het zaaltje leidt waar de examens altijd doorgaan. Iedere muzikant die ooit examen deed aan de muziekschool van Menen en omstreken weet waar ik het over heb... daar onder de trap staan wachten tot het jouw beurt is... Af en toe eens luisteren of die voor jou al bijna gedaan heeft... horen dat die voor jou echt onwaarschijnlijk goed speelt en je dus zelf er zeker niet beter zult uit komen. Want iedereen weet dat het beter is om te moeten optreden na een minder goede muzikant dan jezelf !! - no luck for me this time, want tmeisje voor mij maakte geen enkele fout en behaalde 90%...
Maar goed, mijn eigen 83% valt ook niet slecht te noemen. Maar bij mijn competitieve familie en respectievelijke aanhangsels kun je pas echt van een succes spreken op een muzikaal examen als je boven de 85% scoort. 
Tjah ... dit was pas het januari examen, dus in theorie kan het nog in combinatie met het juni examen. 
Er is altijd nog hoop!


Iemand goede tips tegen de examen-nerveusiteit? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten