dinsdag 24 februari 2015

Over olifantjes en happy days

Over die lastige maandagen wil niemand nog iets horen, denk ik. Het zal wel een standaard gegeven zijn voor iedereen. Niemand houdt nu eenmaal van maandagen... Dus over mijn maandag deze keer geen gezaag, laten we het over de kids hun maandag hebben. Zij vonden het immels helemaal niet erg om weer naar school/crèche te gaan na de krokusvakantie.
Daphne was zelfs zeer goedgehumeurd toen we toekwamen en zelfs als mama vertrok kon het haar nog niet teveel deren. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ze bij het groepje de kapoentjes afgezet heb zonder traantjes! Juich! Als baby bij de ukkietjes besefte ze dat natuurlijk nog niet dat mama wegging.
Het voelt toch echt een heel stuk beter aan om weg te gaan als je kind geen su-per-zie-lig pruillipje trekt en begint te huilen. Ze doet nu ook al braaf 'da-da' als mensen weggaan en ze is altijd super trots als ze haar truukje kan tonen.


Bij Adeline in de klas is deze week het thema 'Olifanten'. Het toeval wil dat we in de vakantie gekeken hebben naar Dumbo. Eigenlijk best een trieste film vond ik... hoewel eigenlijk veel disney films uit de oude generatie wel trieste en/of wrede elementen bezitten ... :s de huidige studio 100 producties zijn toch wel wat kindvriendelijker vind ik. Bij Plop, Bumba of Piet piraat heeft bij mijn weten toch nog nooit iemand zijn moeder/vader verloren door een wreed ongeluk (leeuwenkoning) of afgeschoten door jagers (bambi)... 
Ook bij Dumbo wordt de mama opgesloten in een aparte trailer en Adeline zei letterlijk 'mama ik vind dat wel triestig hé voor dat baby olifantje' . Niet echt dikke fun dus, gelukkig komt het op het einde wel helemaal goed natuurlijk, anders zou het geen disney zijn.
Maar bon we hadden dus gezien en nu mocht ze naar de klas ook olifantjes meedoen voor het week thema. Een zoektocht door het huis werd het! En de buit was: 7 olifantjes! 4 knuffels, 1 uit duplo, 1 uit plastiek en 1 uit hout (handgemaakt in Afrika) . 
'Ik ga zeker de meeste olifanten meehebben hé mama!' 
De kinderhand is gauw gevuld hé :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten