dinsdag 14 april 2015

Kruissteek projectjes

Even wat ideetjes toeklaren op mijn blog over de dingen waar ik nog mee bezig ben met naaldje en draadje. Ik had van de geboorte van Daphne nog een 20-tal geboortezakjes over, dus een beetje overschat qua aantal. Zeer jammer, maar ik hield ze natuurlijk gewoon bij want ik weet dat ze wel eens voor iets van pas gingen komen. Adeline geeft een verjaardagsfeestje met enkele vriendjes binnen enkele weken. Alle uitgenodigden hebben al bevestigd, dus ik weet nu het aantal. 6 kindjes tussen de 2 en 6 jaar! Dat wordt op zijn zachtst gezegd... ambiance!!
Ik wil leuke goodie bags voorzien om mee te geven met de kindjes en ik dacht daar mogen ook wel wat snoepjes in en heb ik nu wel toevallig nog veel snoepzakjes liggen boven die gewoon wat gepersonaliseerd dienen te worden. Het tuutje en de naam 'Daphne' haal ik er natuurlijk gewoon uit en in de plaats een leuke verjaardagstaart met 4 kaarsjes op. Eenvoudig patroontje in blauw-geel-rood. 
Toch wel een heel werk want gewoon iets uit het niks maken is al arbeidsintensief, maar hiervoor moet ik dus eerst nog de zakjes weer 'wit' maken, de naam en oud patroontje verwijderen, en das toch wel nog méér werk! Oef! Maar voorlopig ziet het er wel nog leuk uit. 
Voor de achterkant weet ik nog niet precies wat ik zal doen. Als ik nog tijd heb, misschien 'Adeline 4 jaar' in een platte steek, dat gaat altijd wel vlot. 

Ter verduidelijking, deze zijn niet de goodiebag, maar een item uit de goodiebag :)
 En dan heb ik ook dit nog gemaakt voor een vriendin die zwanger is en voor de 15de uitgerekend is. Het wordt een meisje (you think?!). Inspiratie voor dit kaartje heb ik op pinterest gevonden en het is vrij simpel te maken eigenlijk. Het patroon is groot uitgevallen, dus ik heb een roze A4 karton blad in 2 geplooid, dan 2 soorten gekleurd karton op maat geknipt en met dubbelzijdig plakband erop geplakt. Een lint errond en het kruissteekpatroontje vanboven. Done!
 Nu heb ik wel nog wat ruimte onderaan rechts, dus ik wacht nog af tot de baby geboren is en misschien kan dan de naam er nog wel bij... Hangt af van hoe ze zal heten natuurlijk. Een afgewerkte versie van dit kaartje komt dus ook nog online! Afwachten maar! Ik moet ook nog kijken voor een enveloppe waar dit soort grote kaartjes in past.. A5 formaat dus...
Het voetjes patroon is komt vrij vaak voor in de 'baby-omgeving'. Ik heb het gewoon op pinterest gezocht en meteen gevonden en van onze iPad over genomen. Easy peasy. Het roze had ik nog van de geboortezakjes van Adeline & Daphne. Een kleur waarvan ik er ooit eens op een 2dehandssite een hele voorraad van heb gekocht dus ik heb onuitputtelijk veel van dit roze in mijn naaikoffer :) 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen