donderdag 18 juni 2015

Flocken

Immer geïnspireerd door andere blogs en pinterest, kwam ik toevallig weer mensen tegen die 'flocken', en dit handig toepassen voor kraam cadeautjes en andere gepersonaliseerde geschenken. Al eerder heb ik dit geprobeerd, met applicatie folie van de Action. Hier zie je het resultaat. Een kroontje op een t-shirt voor de 4de verjaardag van Adeline. Dat viel wel mee, en in eerste instantie was het mooi, maar niet zo kwalitatief. De topjes van het kroontje lieten al gauw los en uiteindelijk heb ik het ganse kroontje weer van de t-shirt moeten losmaken (wat uiteindelijk niet zo eenvoudig bleek, want het middendeel zat wel goed vast!)

Met echte flockfolie kun je denk ik mooiere dingen maken en hangt het ook steviger vast. Ik had graag gedaan zoals Gerlinde hier op haar blog toont. Voor kraamcadeautjes gebruikt ze meestal het lettertype van het geboorte kaartje door dit in te scannen en dan als sjabloon te gebruiken.

Mijn nicht is onlangs ook bevallen, en een geboorte borrel komt eraan, dus ik dacht, ik probeer ook zo'n geschenkje te maken! Hun kaartje is super leuk in het geel en het lettertype redelijk specifiek. Dus ging ik aan het scannen, en ik had al vlug een sjabloontje. Een velletje flockfolie bestelde ik bij de stoffenkamer. Zwart moest het worden en wel op een gele textiel. Het geboortekaartje is immers ook geel met zwart. Body of t-shirtje, daar was ik niet meteen aan uit. Al gauw vond ik in de h&m deze baby t-shirtjes, een dubbel pakketje. 1 bont gekleurd met bloemetjes en vlindertjes en 1 effen geel. Ideaal van prijs, juist wat ik zocht!

Ik had het sjabloontje eerst verkeerd overgebracht op de folie, natuurlijk, wat had je verwacht. Tekenen kan alleen aan de 'plak' onderkant van de folie, waardoor je patroon dus in spiegelbeeld moet overtekenen. Gelukkig kon ik er nog overtekenen, dus niets is verloren gegaan. Daarna mooi uitknippen, rangschikken, strijken en voila! 





Ik ben zeer, zeer tevreden van het resultaat. Het kon net zo goed van de winkel komen, geen enkel hoekje laat los. Wat kost dit in totaal? 5€ voor beide t-shirtjes en een velletje flockfolie 3€ (hier heb ik zelfs het meeste nog van over voor andere projectjes)! Dus voor geen geld heb je iets leuks geflockt! 
Heb al zin om dit cadeautje via de post op te sturen, want borrel is pas 30 augustus!! Geen zin om zo lang te wachten! Een klein presentje op voorhand mag toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten