dinsdag 7 juli 2015

Babyslofjes

Na mijn vorige haakproject had ik de haaknaald even aan de kant gelegd. Na 20 kikkerpotjes had ik het even gehad met haken en ik heb ondertussen weer wat meer geborduurd. Maar nu had ik er wel weer zin in en haalde mijn boekje met babyslofjes weer boven. Ik heb wel wat vriendinnen die zwanger zijn, dus misschien zijn babyschoentjes wel leuk om cadeau te doen. Ik maakte al eerdere deze voetbalschoentjes en deze babyslofjes voor Daphne. Die rode hangen nu in de kerstboom. Deze schoentjes komen uit hetzelfde boekje dat ik nu weer ter hand nam.
Deze keer wilde ik graag de baby booties proberen. Een soort van laarsjes dus. Wie maakt er nu laarsjes in de zomer?? Maar ze zien er zo schattig uit in het boekje dus ik wilde het echt eens proberen.

Het eerste ging wat stroef maar de flap was wel nog redelijk goed gelukt en de knoopjes ook. Ik moest de uitleg van de knoopsgaten wel 5 keer lezen... Niet zo goed uitgelegd vond ik maar bon ik had het dan toch door na een tijde hoe het moest. Het 2de laarsje haakte al veel makkelijker weg! Die flap moest dan in spiegelbeeld, dus weer eerst goed nadenken. Het is goed gelukt maar ik vond de flap van het 2de wat te kort, zo dat de knopen eerder van voor zitten dan op de zijkant. Spijtig!


Ze zijn dan uiteindelijk toch nog redelijk 'gelukt' maar man wat zijn ze klein!! Deze kan ik niet cadeau doen aan een baby, toch? Ik besloot ze zelf te houden en cadeau te doen aan onze eigenste baby pop. Die staat er wel nog goed mee en geef toe, haar oude schoentjes waren wel eens aan vervanging toe.


De knoopjes vind ik super tof en heb ik eens in de zeeman gevonden. Ze hadden toen een hele leuke collectie met knoopjes en ik kocht er enkele zakjes ! Super toffe modelletjes, 50 cent voor een zakje!!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen