zaterdag 4 juli 2015

Mogelijkheden

 Weet je nog de geflockte etui's die Adeline eerder deze cadeau deed aan haar juffen? Leuke kleine etui'tjes die ik gevonden heb in het kruidvat voor 0,69€ per stuk. Ik flockter de namen van de juffen er op en ook een leuke bedanking. Maar ik zag nog meer potentieel in deze etui's toen ik zag dat de structuur heel geschikt was voor kruissteekjes! Dat vond ik meteen een super idee! Het is natuurlijk wel meer arbeids intensief dan flocken, maar aan de andere kant is het ook wel permanenter. Steekjes zullen niet loslaten, zoals flockfolie dat misschien wel zal doen, na verloop van tijd. 
Ik probeerde het eens uit met een roze en naaide er adeline haar naam op. Ik koop voor wit garen, een klein lettertype, zonder hoofdletter en naaide het links onder. En ik moet zeggen, ik vind het best geslaagd! Ik zie perspectieven in deze meevaller. Misschien een idee voor uitdeel cadeau'tje in de klas voor haar 5de verjaardag? Zo'n naam naaien gaat veel sneller dan ik gedacht had. Ik zou gepersonaliseerde etuitjes kunnen geven à elk kindje van de klas. Er is ook best nog plaats om iets op het etuitje bij te flocken. Een bloem of vlinder voor de meisjes en een auto voor de jongens misschien? En dan kan ik nog een leukigheidje in het zakje verstoppen ook. Snoepjes, of enkele potloodjes of zo? Stof tot nadenken! Gelukkig is er nog totaal geen haast bij :)



Ik naaide al eens eerder op zo'n structuur. Namelijk ook een soort draagtasje dat we ergens cadeau hadden gekregen. Ik borduurder er Daphne's naam op en gebruikte het eerst als verzorgingstasje en nu gebruiken we het voor baby speeltjes. Best wel tof, iedereen weet dat het haar tasje is en het gaat zeker nooit af in de was. Het is bovendien het lettertype van haar geboorte kaartje.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen