dinsdag 29 september 2015

Dag van de klant & kinder veiligheid

Vorige zaterdag was het Dag van de Klant. Dan worden de klanten bij alle winkels in de watten gelegd en je krijgt bij je aankoop meestal wel een cadeautje. Nicolas en ik probeerden zo veel mogelijk winkels te bezoeken en gingen die dag naar:
- Okay
- Carrefour
- Zeeman
- Kruidvat
- JBC
- Giks
- Stock
- Caramello
- Action
- Shoe Discount

Dit waren de leukste cadeautjes: 

Gratis labello bij het kruidvat!! Toevallig moesten we 2 keer naar deze winkel :)

Cupcake bij de jbc (Jeroen Meus collectie) en pralines bij de Caramello
Bij de zeeman kregen we een soort afwasdoekje dat ik in eerste instantie maar stom vond, maar het blijkt 1 of ander wonderdoekje te zijn en het doet inderdaad magie op onze roestvrij stalen lavabo! Bij de Giks kreeg ik nog een leuk theelicht houdertje maar ik heb er nog geen foto van. Ik zette het bij de tv, maar Daphne dacht dat het nieuw speelgoed was... Dus deze maar weer op onze vitrinekast geplaatst waar ze er niet bij kan. Dit is onderhands wel de verzamelplaats geworden van dingen waar Daphne niet aan mag prutsen.

Als we zo'n dingen doen, krijg ik telkens weer een feedback naar mijn eigen kindertijd toen we ook altijd ons gerief moesten wegzetten of verstoppen voor 'de kleintjes' . Ik ben 1 van de oudste uit een groot gezin en er waren altijd wel jongere kindjes in huis. Als het dan gebeurde dat er iets kapot was of puzzelstukjes van een puzzel verloren waren, dan kregen we het steevast te horen van onze mama: 'je moet het maar weten!' Nee, het veilig wegsteken van spullen is niet nieuw voor mij.
Ik vraag me af of we ooit onze 'volwassen' living weer terug krijgen... Weer dvd's in de open dvd kast kunnen steken, zonder dat die er na een minuut allemaal uit liggen... geen continu gesloten deuren op de dressoir (en sleutels wegsteken), geen kinderbeveiliging aan de vitrine kast (van eigen maak btw: 10 rekkertjes rond beide handvatjes draaien.. werkt perfect!). Waarschijnlijk komt die dag wel ooit, maar ach ja voorlopig verzamelen we nog even alles achter slot en grendel en 'hoog en droog' op de kast, lekker veilig voor kleine peuter vingertjes!

Oepsie

hmm lekker iPad

Dvd's = speelgoed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten