donderdag 3 september 2015

Mini-diva of mini-monster?

Gisteren wou ik nog een foto nemen van Adeline's "pseudo-eerste-schooldag", een 2de poging van de 1ste september foto, laten we zeggen. En toen gebeurde dit: mijn jongste sprong voor de lens met haar fles en boterham nog in de hand en begon daar zo te 'smilen' dat het niet normaal was! Ze poseerde vol overtuiging en haar boodschap was overduidelijk: "Ik ben hier ook nog hé, mama!"



Toen we buiten een 2de poging deden, was het weer hetzelfde liedje, weer kwam ze eraan stormen en huppelde ze voor de lens. Ze weet dus maar al te goed wat het betekent als mama met haar gsm klaarstaat... foto-time ! Poseren maar! Ze is op de goede weg om mini-diva 2 te worden!



Alleen moet ik zeggen dat ze de laatste tijd toch ferm in haar peuterpuberteit is geschoten... Ze heeft een willetje gekregen waar geen ontkomen aan is. Peuters wil is wet! Als ze iets ziet dat ze wil, maakt ze ergste oergeluiden (eenvoudigweg omdat ze nog niet kan spreken) om haar zin te krijgen. 
Het kan héél erg ambetant worden na een tijdje. We proberen voet bij stuk te houden maar een mens heeft nu eenmaal af en toe een beetje rust nodig! En als ze iets wil, wil ze het natuurlijk nu meteen! 
Ze wil ook alles wat zusje heeft, doet of eet. 
- Gaat zus aan tafel zitten om patatjes te eten? Ze stormt erachter en schiet op haar eetstoel. Daphne verwacht dat er nu, onmiddellijk eten wordt voorgeschoteld, dus... *oergeluiden 
- Gaat zus naar de speelhoek en speelt met de poppebuggy? Ze stormt erachter en wil ook de poppebuggy om mee te spelen, dus... *oergeluiden 
- Haalt zus een puzzel uit de kast? Ze stormt erachter want ze wil ook in de kast neuzen, dat mag niet, want das grote kindjes speelgoed en dus... *zucht... ja oergeluiden.... Ik hoop dat je je iets kan voorstellen bij deze omschrijving, maar ik kan haar geluiden precies met niks anders vergelijken.

Ik weet dat het maar een fase is, en dat ze uiteindelijk geduldiger zal worden en ook wel zal leren spreken maar hemel toch wat kan het lastig zijn. Altijd weer een opluchting als het bedjes tijd is :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen