maandag 14 september 2015

Oogstfeest

 Wat een druk weekend is het geworden. Vrijdag zaten we helaas met een begrafenis in de familie, dus bloggen kon toen niet. Adeline had haar eerste dansles, maar de danspakjes waren nog niet binnen, dus moest ze dansen met haar jeansbroek aan! Ook niet tof!! Deze week hoop ik dat ze zeker binnen komen en vrijdag kan ik dan misschien alsnog een foto posten van Adeline in haar dans outfit! Ze heeft wel genoten van de les.

Dan was er de rest van het weekend Oogstfeest bij mijn ouders in Wervik. Er was zeer veel te doen! 's Morgens brigandsmis waarin we met ons gezin de muzikale kant hebben verzorgd. Ik speelde enkele stukjes op trombone en dwarsfluit met mijn zussen. Mijn zus Fedra zong het lied 'De Roos' onder begeleiding van mijn broer en mijn moeder. Ze had een grote verkoudheid maar zong desondanks prachtig!
Als slot speelden mijn moeder en zus nog een stukje op accordeon.


Daarna volgde de naam onthulling van hun hoeve 'Ter Daperinghe'. Mijn ouders waren zeer tevreden en waren er al jaren op uit om een officieel naamplaatje te mogen hebben. 


Dan begonnen de festiviteiten in en rond de tent. Er was hesp aan het spit en we smulden ons buikje rond. 
Mijn 4 zussen en ik deden mee aan het wereldkampioenschap tabaksnaaien. We hadden wel allemaal wat geoefend op voorhand, maar de stress speelde ons allemaal parten! Zowel op tijd en op kwaliteit wordt gejureerd, dus niet evident. Uiteindelijk was het Freya die won. Onze punten lagen wel allemaal zeer dicht bij elkaar, dus no hard feelings en de gigantische fruitmand die ze won, hebben we samen opgesmuld. 
Er was nog een grabbelworp en iedereen had wel iets kunnen vangen! Oma & opa zijn gekomen, en ook nog veel andere vrienden en familie. Adeline liet zich schminken in blauwe prinses en het werd écht een top feest! 
Voor de tabaksfee verkiezing zijn we niet meer gebleven want Adelientje moest op tijd haar bed in natuurlijk, maar we konden nog net stemmen op onze favoriete kandidate (die dan achteraf ook heeft gewonnen!) Het was voor herhaling vatbaar en de regen hebben we niet aan ons hart laten komen!

Verse groenten en fruit te koop!

5 zussen strijden tijdens het WK tabaksnaaien

Eerste rank is klaar! stressy want nu nog 1!

Spannend afwachten!

Schminkie!

Mama & prinses A

Glitter prinses

Adeline & mémé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten