woensdag 23 september 2015

Tupperware

Een tijdje geleden ging er weer een tupperware feestje door bij mij thuis.
Ik had al enkele van de kleine ecoflesjes zoals je hier al kon zien op mijn blog van 28 mei 2015.
Maar nu heb ik ook nog het konijntje en het hello-kitty flesje aangeschaft, wegens veel te schattig! En ook zodat mijn verzameling compleet zou zijn. Geef toe, dat geeft écht wel kleur in je keukenkast. Adeline gebruikte voorheen de pinguin fles, maar nu is ze overgestapt op het hello kitty flesje. Dit komt helemaal uit Turkije, hier in België kun je het niet vinden. Met dank aan mijn top-consulente.


Als gastvrouw, krijg je natuurlijk nog wel meer leuke cadeautjes en zo kwam ik ook door de "sterrenweg" van de gastvrouwtjes aan deze mooie micro-gourmet, ofte ook wel microgolf stoomkoker. Hij is zo gebouwd dat de microgolf golven alleen het water opwarmen onderaan in het water reservoir en de rest van de tupperware laat geen golven door, dus al je eten is wel degelijk door het water gestoomd. 
We hebben hem dit weeken uitgetest want we wilden witloof met hesperolletjes eten. 


Mijn conclusie: alles ging super vlot! Het is zo gemakkelijk om te doen. Gewoon water onderaan, eten erin en 20 minuutjes in de microgolf. Alles was heerlijk lekker, gestoomd behoud je toch echt wel de smaak van je witloof. Zoals je ziet hebben we dat weekend ook bloemkool gemaakt want de kids houden niet echt van witloof. Zo kwam ook wel een minpuntje aan het licht. Er kan eigenlijk niet zo héél veel in de stoom pot. Als je 2 soorten groenten klaarmaakt, zoals ik dus zaterdag deed, was er voor de aardappelen geen plaats meer. Ik denk dus dat deze stoomkokers geschikt zijn voor kleinere gezinnen, maar als je met meer dan 4 bent thuis, gaat het écht te klein zijn en mag je toch weer naar potten en pannen grijpen. 
Al bij al ben ik zeer tevreden met mijn gastvrouw geschenk, en ik denk dat we deze nog veel zullen gebruiken. Hij is ook zo gemakkelijk qua opkuis. Gewoon alle elementjes de vaatwas is en dan vlug afdrogen en de kast in. Geen kabels die in de weg zitten. Geen stapel miserie. 
Toch wel écht een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen