dinsdag 20 oktober 2015

Embossen

Ik kocht een tijdje geleden de Double Do XL! Een toestel dat ik al enkele keren in de hobbywinkel gezien had en wel grote interesse in had. Toen begon ik wat op youtube te kijken wat het ding allemaal kon en ja... kun je gaan denken dat ik het toen écht wel wou ! Toen het in de aanbieding stond, kon ik het niet meer laten staan want het was toch een mooie korting en als ik dan nog ging wachten, ging ik er zeker spijt van hebben! Dus heb ik mijn slag binnen gehaald!

Dit toestel kan embossen en snijden! Zalig zeg, ben er helemaal happy mee!
Vandaag toon ik eens wat embossen is. Eigenlijk betekent het reliëf op papier brengen. Je hebt veel soorten embossing mallen. Ik heb er een paar, oa een mooie met muzieknoten & een piano klavier. 
Je plaatst je papier tussen de embossing mal, draait het door de machine en voila je papier heeft prachtig reliëf. Wat nog leuker is, is dat je stempel inkt kunt aanbrengen in je mal en dit wordt dan overgezet op je papier. Zie hieronder hoe ik het deed met het pianoklavier!




 En hup, de pianotoetsen zijn meteen zwart! Ik vind het echt een tof concept! 


 En hier is het afgewerkte kaartje! met nog een embossed papiertje bovenaan met verjaardagswensen! Zo heb je wel vlug leuke dingen gemaakt! Morgen toon ik hoe de die cuts en snijmallen werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten