donderdag 15 oktober 2015

Nieuwe Daphne & nieuwe tool!

Happy Thursday! Weeral halverwege de maand zijn we! En een gelukkige verjaardag aan mijn broer die 27 wordt vandaag :) 
Gisteren mocht ik de nieuwste editie van Daphne's Diary ontvangen. Zo blij dat ik dat abonnement verlengd heb. Is niet zo heel duur eigenlijk en er zitten altijd leuke extra's bij. Zoals deze keer ook stickertjes voor in de Daphne's agenda. De agenda heb ik wel niet, maar zo'n stickers kan ik ook wel leuk gebruiken op kaartjes, enveloppes of tags. Aan papieren agenda's doe ik niet meer mee, gaat veel makkelijk met je iphone, toch? 


En bekijk deze nou toch, iemand maakt illustraties voor kinderboeken met textiel en borduur technieken. Inspirerend! 


Dit snijmachientje kocht ik bij Boekenvoordeel een week of 2 geleden en ik ben er héél content van. Ik gebruik het nu zeker voor elk kaartje dat ik maak ! Je kunt er recht mee snijden, gekarteld en ook rillen. 



Ik gebruikte het om al het papier op maat te snijden van mijn borduur lapjes voor de menu'tjes van het verlovingsfeest. Was zo echt op een half uurtje klaar en allemaal loodrechte randjes. Met de schaar ging dat wel wat langer geduurd hebben. Ik maakte trouwens een trouwkaartje van het roze doekje dat ik gebruikte als test voor het menu'tje. Ik vond dat niet zo geslaagd, maar heb dan gewoon de namen en datum gewijzigd, 'Proficiat' gezet in de plaats van 'menu' en het is een wenskaartje geworden. Daar mocht wel een strikje bij want dat groen matchte zo mooi.


En bij dit kerstkaartje zijn bv de randjes gerild, maar je ziet het niet zo héél goed op de foto's. De pailletjes had ik al jaren liggen. Echt waar, die heb ik zeker nog van ergens in het middelbaar! Ik besloot er eindelijk iets mee te doen, maar ben niet zo overtuigd van het resultaat. Ik vond het trouwens niet zo leuk om mee te werken, zo'n gefoefel met het lijmpistool.  De glitter cardstock vind ik wel zeer mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten