woensdag 21 oktober 2015

Openklasdag 2015

Zo, hoe je moet snijden met mijn duo do leg ik morgen uit want vanmorgen was het openklas dag en ik wil het eerst daar eens over hebben. Adeline had jammer genoeg niet zo goed geslapen de nacht ervoor en ze heeft een verkoudheid dus ze was niet 100% haarzelf! Het eerste half uur wou ze dan ook niet van mijn zijde wijken en niet in de kring bij de kindjes gaan zitten! Heel jammer vond ik dat, want normaal is ze veel flinker. Toen de juffrouw een spelletje met de ouders voorstelde in de kring ben ik er op ingegaan en heb zo Adeline meegekregen! Dan mochten de mama's & papa's terug gaan en is Adeline bij de kindjes gebleven, oef! Mission accomplished. Daarna is ze er dan toch nog doorgekomen en deed ze mee met de spelletjes!

Hieronder zie je de opdrachten die de kindjes deze week moeten vervullen. Ze mogen kiezen wanneer ze het doen en als ze het gedaan hebben, dan moeten ze hun symbooltje door kruisen. Adeline is de paddestoel!
Dit jaar zit Adeline in een gemengd klasje met 2de en 3de kleuters. De letterspelletjes en kleuren op symbool zijn eigenlijk alleen voor de 3des. Het doolhof is voor beiden en de hekse puzzel is voor de 2des alleen. 

De week opdrachtjes

Heksje gekleurd, geknipt en nu plakken maar!

Hupla opdracht volbracht!

Toch nog een smile!
 Hier hangt een overzicht van het speelgoed dat in de klas is. Net zoals dat vorig jaar met armbandjes was, is het nu met velcro dat ze er hun symbooltje mogen bij hangen. 





Het werd dan toch nog een plezante voormiddag. De juf wist me te zeggen dat Adeline al zo goed haar naam kan schrijven en dit zonder voorbeeld. En dat ze het liefste van al knutselt :) Zo moeder, zo dochter denk ik dan !
Ik zag dat de kinderen al spelenderwijs toch al zeer veel leren zo in de kleuterklas. Ze namen bijvoorbeeld het blaadje van de kalender en mochten dan samen tot 21 tellen. Als je dat elke dag doet, leer je natuurlijk wel heel goed tellen (tot 30 of 31 alvast). Ze mochten ook op een rijtje staan en dan tussen de benen doorgaan en zeggen: 'ik ga door de eerste' of 'ik neem de vijfde'. Dat vond ik ook een goede oefening. En de juffrouw zei erbij: we beginnen altijd links want we zijn geen chineesjes :) En zo moeten ze ook schrijven natuurlijk want ik polste er later bij Adeline over en ze zei: we moeten altijd hier beginnen! En ze wees naar de linkerkant van haar blad. Dat komt helemaal goed denk ik eer ze in het eerste leerjaar zit :) Ik heb er weer heel wat respect bijgekregen voor kleuterjuffen! Immer creatief en enthousiast. Rond het halloween thema verzon de juf toverspreuken in de vorm van versjes en wat later mochten de kindjes heksenhoeden versieren in de knutselhoek. Je moet er toch altijd maar op komen en volhouden. In ieder geval na amper 2 uur vond ik het wel genoeg geweest en was ik content om terug te keren naar mijn rustig bureauke :) elk zijn ding! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen