zaterdag 28 november 2015

Sint in huis!

Bijna vergeten te melden, maar donderdag kregen wij Sinterklaas thuis over de vloer! Via school ging er een brief rond en je kon zo je kindjes inschrijven voor een ├ęcht Sinterklaas bezoek. We aarzelden eigenlijk geen moment en we schreven ze in. De ├ęchte Sint in je eigen huis hebben, welk kind wil dat nu niet? In mijn tijd was dat zeker niet de mode en bij ons is hij nooit gekomen spijtig genoeg. Maar als je de kans zo op een presenteerblaadje krijgt, dan twijfel je gewoon weg niet.

Donderdag 26 november om 17u30 was het zover. Ik vertelde het Adeline & Daphne pas de dag zelf, toen ze thuiskwamen van school/ creche. Ik zei "maak nu maar een leuke tekening, want raad eens?? de sint komt straks!" Na enkele minuten van ongeloof begon Adeline er dan toch aan want ik moet dan toch geloofwaardig genoeg zijn overgekomen. Ik trok dan ook al meteen de gordijnen open en begon al uit te kijken. Haar tekening was nog net op tijd klaar en wie stapte daar al op onze oprit?? 
Ja de Adeline ging behoorlijk uit haar dak! Daphne wist het niet al te goed wat ze ervan moest denken. Maar de sint was uiterst vriendelijk. Ze mochten liedjes zingen, praatje slaan, briefje afgeven en dan nog enkele lekkernijen van de Piet. Tegen dan was Daphne wel overtuigd en er kon wel een 'high-five' en een handje van af. Op zijn schoot gaan zitten was wel nog net iets teveel gevraagd, dat had ze toch liever niet. 





Maar die traantjes als peutertje op de Sint zijn schoot... dat heeft toch ook zijn charmes, niet?
Ik zag er zo Adeline in terug, een drie tal jaar geleden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten