zaterdag 12 december 2015

En nog meer tasjes

Enkele dagen niet geblogd, maar ik had het dan ook zeer druk! Vorige week vroeg mijn moeder mij of ik nog ideetjes had voor een leuk cadeautje voor Noor & Marte? Dat zijn de nichtjes van Adeline & Daphne. Liefst iets origineels... handmade... eventueel iets flocken? Dat waren de vereisten... ik heb er toch even over moeten nadenken.
Ik vond inspiratie op de blog van elisanne (auteur van 'mijn tas') en besloot haar geflockte toiletasjes schaamteloos te kopiĆ«ren want welk klein meisje wil nu geen uber cute toilettasje met haar naam er op geflockt?? Ik volgde de handleiding voor kleine tasjes op de blog van handmade mieke.  Ik voegde er wel de strook effen stof tussen zodat de namen mooi konden uitkomen. De flockfolie komt van hotfix studios. De bloemetjes stof had ik nog liggen, het effen stofje en de ritsjes komen van de soldeur. Het garen kreeg ik van mijn mama toen ik mijn naailessen startte.


Ik maakte ze eerst zonder lusje, zoals bij handmade mieke, maar voegde er dan toch een lusje aan toe want dat is toch wel praktischer.


Ik stikte er 1 met oranje garen maar het garen zag er zo uit na het eerste tasje... dat ging dus zeker niet lukken voor het twee, gelukkig had ik nog groen garen liggen. Ik vind dat dit bij de afgewerkte tasjes eigenlijk totaal niet opvalt!




Ik ben heel blij met het resultaat! Nicolas zei dat ik er labeltjes moest aanhangen met mijn naam, maar die heb ik niet ... Ik weet ook niet waar ik dat zou kunnen vinden. Misschien eens rondkijken op internet... tja, wat zouden we doen tegenwoordig erzonder?? Goed voor eindeloze inspiratie, gemakkelijk bereikbare handleidingen en receptjes! Het is nu aan mijn moeder om de tasjes nog te vullen met enkele leuke dingen natuurlijk! Het inpakken wil ik dan wel weer doen :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen