dinsdag 29 december 2015

Leuk beddegoed voor leuke poppetjes

Ik ging gisteren nog eens naar de stoffenwinkel (de soldeur in Kortrijk), want ik had nog wel een rits nodig en ik zag daar op deze leuke stofjes van 'my dear stella'. In het zalmroze en muntgroen met konijntjes en witte streepjes. Heel schattig en in het 'restjes' rekje vond ik a sortie effen stof voor voering of achterpand. Ik vond het wel een leuk idee om eens beddegoed te gaan maken voor het stapelbedje van de popjes want dat staat hier nu toch al een tijdje en tot nu toe moesten die altijd met handdoeken worden toegedekt!
Het is bijzonder goed gelukt ! Kleine lakentjes en kussensloopjes maken is dan ook niet zo heel erg moeilijk.




Naar afwerking toe, liet ik langs de onderkant van de lakentjes een opening om er een dekentje (geplooid babydekentje van de kinderen van vroeger) in te doen en ik deed er een kamsnap in (drukknoopje) om het gat te dichten. Voor de kussensloopjes gebruikte ik een siersteek voor het ene streepje stiksel dat zichtbaar is. Dan is het nog wel eens iets anders, en wanneer gebruik je anders al die siersteken op je machine? Dus voila, deze heeft alvast eens dienst gedaan! Slaapwel popjes! Hopelijk gaan de kiddies dan straks ook flink slapen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen