dinsdag 8 december 2015

Naampjes borduren

Vorig weekend werkte ik nog wat verder aan de naam - etuis die ik wil geven als Adeline's verjaardagstraktaat volgend jaar in mei. 25 kindjes + 1 juffrouw, zijn 26 traktaties. Niet weinig, dus best op tijd beginnen! Het idee en het patroon heb ik al een tijdje klaar, maar de uitwerking vergt nog net wat meer tijd :) Ik werkte verder, maar ik kan op deze stof nu eenmaal niet vlug borduren.
Het is een stugge stof en de hokjes zijn niet zo goed te zien. 
Daarom doe ik er best lang over om een naam af te krijgen. Voorlopig heb ik er 6 af, 3 meisjes en 3 jongens en ik hou het bij de 'middel-lange' namen. De korte namen wil ik borduren op de etuis die was 'schuin' gestikt zijn. Dan valt het minder op dat de stof niet helemaal recht loopt. 
De lange namen stel ik gewoon uit omdat die zoveel werk zullen zijn :) 

Uiteindelijk zal het wel een leuke traktatie zijn en Adeline weet dat als ik ermee bezig ben, dat ze mij niet mag storen want dat is voor haar verjaardag! Ik toon haar ook telkens met welke naam ik bezig ben en welke letters ze al kent en welke nog niet. Wie weet blijft er dan toch wel weer iets hangen :)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen