vrijdag 18 december 2015

Over ziek zijn en mijlpalen

Al van vorig weekend was Adelientje niet helemaal 100% ... We gingen naar de huisarts op maandagochtend maar ze ging van kwaad naar erger. Wat startte met buikkramp en diarree, ging over naar maagklachten, overgeven en hevig hoesten. Tijd om de kinderarts in te schakelen. 
Diagnose: maag-en darm infectie en beginnende luchtweginfectie... 
Wegens uitdrogingsverschijnselen moest ze enkele dagen op de pediatrie voor vocht en intraveneuse antibiotica. Na enkele vorige bezoeken op de kinderafdeling in het ziekenhuis, had ik daar helemaaaal geen zin in! Ik word eigenlijk al misselijk als ik uit de lift stap op het verdiep van de pediatrie! Ik heb er gewoon zo'n erge hekel aan! Ook vond ik dat ze helemaal niet zo ziek was deze keer. Maar goed, je wil natuurlijk wel het beste voor je kind, dus het werd tanden bijten en 3 dagen kliniek. 
Donderdag avond mocht het infuus er al af en vrijdagochtend mocht ze weer naar huis! oef!!
Ik was zo blij dat ze nog naar school kon de vrijdag middag, en ook Adeline was super trots dat ze nog de laatste middag naar de klas kon. Nog even de nieuwjaarsbrief oefenen, want in het 2de kleuter is dat toch nog allemaal zo evident niet als je een week school moet missen. Toen ze de speelplaats opliep hoorde ik ze enthousiast tegen haar klasgenootjes vertellen 'ik was in het ziekenhuis!'





Zo blij dat we weer terug thuis zijn! Ondertussen zat Daphne ook niet stil ... alhoewel.. ze zat eigenlijk juist wel stil! Op haar potje!! We maken er elke ochtend een gewoonte van om ze een kwartiertje op het potje te zetten. Dan mag ze in het 'potjes-boekje' bladeren en dat vind ze ├ęcht de max. En ja hoor woensdag was het prijs. We gingen naar de badkamer en ze zei al 'kaka potje!' Ze ging zitten, en ja hoor! Wat waren we trots, het gaat helemaal de goede kant op :) Hopelijk kunnen we binnenkort een nieuwe mijlpaal aankruisen, een zindelijk kindje! Juich!
Laat de vakantie maar beginnen, we zijn er klaar voor! 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen