zaterdag 26 december 2015

Zelfgemaakte cadeautjes = instant happiness!

Zoals ik al enkele keren vermeldde op mijn blog, volgde ik in het najaar een workshop naaien van 6 sessies en ik maakte een leuke muziektas. Ik amuseerde er mij enorm en ik zocht nog wat andere leuke tassen doe-het-zelf patroontjes op en ik maakte voor mijn 2 nichtjes een toilettasje en ook 1 van hetzelfde soort voor een klasgenootje van Adeline voor een verjaardagsfeestje.

Ik zag toen dat er op het verlanglijstje van mijn schoonzus een handtasje stond en ik vond wel een leuke van ongeveer het model dat ze zoekt (zwarte clutch voor feestje met schouderhengsel) in het boek 'Mijn Tas' van Elisanna & Flynn. Elisannas blog volg ik wel al eventjes en ik had al zo veel verwaterd op de vele mooie tassen die ze maakt. Ze flockt ook en maakt echt de prachtigste geschenkjes. Dus ik vond het wel tijd geworden om dat boek aan te schaffen! Cadeautje aan mezelf!!
Ik vond dit patroon, het heet 'Juliette'. Het is magnifiek uitgelegd met veel verduidelijkende foto's, goeie uitleg en er zijn ook veel variaties mogelijk naar afwerking toe. 

Juliette in zwarte stof met gouden paspel

Met gouden garen, de initialen erin geborduurd.

Vandaag kwam dan ook het zwanenjurkje toe dat ik gewonnen heb met bloggers for life! Adeline mocht het meteen passen, ik vind het zooo mooi! Ze staat er goed mee, ook al is het dan wat nipt. Ik weet niet of het tegen de lente/zomer nog wel zal passen want het is toch wel een ├ęcht lente kleedje. Maar dat geeft niks, want ik heb nog altijd Daphne, mijn kleinste spookje, die het jurkje ook nog veel zal kunnen dragen!
Zeg nu zelf, prachtige stof en afwerking, niet??


Over ons kerstfeest gisteren, geef ik dan morgen nog wat meer uitleg. Vandaag was een rust dagje maar ik maakte wel alvast een verjaardagskaartje voor mijn broer die in januari verjaart. Een 'mannen/jongenskaart' en das toch niet altijd simpel vind ik. Voor kinderen/baby's is dat veel makkelijker, het mag dan veel kleurrijker! Maar voor een man, moet het toch eerder stoer en sober blijven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten