dinsdag 19 januari 2016

Bloesje

Ik had het in mn gedachten om nog een bloesje te maken dat zou passen bij het rokje dat ik al eerder maakte voor haar. Ik vond iets met retromouwtjes en een retro kraagje in het boek 'Zelfgemaakte kleertjes 2' en probeerde het eens uit.



Alleen ging er iets mis met de vorm van de mouwen... Wellicht nam ik de verkeerde maat over of zo iets?? Het mouwtje was veel te groot en ik dacht in eerste instantie het overschot aan stof vanboven in een plooitje te nemen. Dat was dus een slecht idee. Net of er zaten epauletten in haar bloes. Lelijk!!!


 De mouwen er dus weer uit gehaald en plat getrokken, het overschot langs onder gelaten en dan maar afgeknipt. Dat zag er al veel beter uit! Naar afwerking toe gaf het boek wel niet zoveel instructies... Kwestie van de knopen of de zoom... hmm dan maar zelf wat improvisatie.. Na afloop zag het er 'ok' uit. Niet meer en niet min. Ik vind ook het effen rood uiteindelijk niet zo heel mooi. Precies een piccollo of een bowling truitje. Tja Adeline vond het prima en wilde het gans het weekend dragen natuurlijk :) Das prima, laten we het maar houden voor thuis te dragen ;) De volgende keer zoek ik een leuke stofje + patroontje! En dan was het natuurlijk nog fotoshoot time!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten