vrijdag 1 januari 2016

Gelukkig nieuwjaar!!

Ik wil via deze weg iedereen een goed begin wensen van het nieuwe jaar! Tijd voor goede voornemens en even stil te staan hoe we het nieuwe jaar zullen aan pakken. Wat zal 2016 brengen voor ons? Hoe zal het jaar eruit zien...
Wel in eerste instantie kan ik bij 2016 maar aan 1 ding denken.. Ik ben van 1986, dus ja dit jaar word ik 30 !! Wel op 21 juli pas, maar toch het is dit jaar en ik zal niet langer twintiger zijn. Aan de ene kant vind ik het toch écht vreselijk, maar er is geen ontkomen aan. De nieuwe voordeur zit eraan te komen en daar moet ik me gewoon bij neerleggen. Hopelijk wordt het een mooie dag in juli en kan ik die vieren met mijn gezin. 

Verder wordt 2016 voor ons, onsv"5-jaar jubileum" jaar. In 2011 hebben we namelijk een écht top jaar gehad. We trouwden voor de wet in januari, Adeline werd geboren in mei, we gaven ons trouwfeest in november en we kochten ons huis en verhuisden in december. Dit jaar is dat allemaal 5 jaar geleden, dus veel gelegenheden om te vieren! Ja, mijn oudste dochter wordt 5 jaar! Toch ook weer een belangrijke leeftijd en deze kunnen ze makkelijk aantonen als iemand vraagt "hoe oud ben je"? Gewoon gans hun handje tonen en hup ... jaja 5 jaar!

Reis plannen hebben we niet écht in 2016, behalve onze city trip naar New York die al maanden (eigenlijk al een jaar!) gepland staat. Maar de rest van het jaar is er nog niks gepland. We willen graag een 'spaarjaar' houden, dus wellicht volgen er niet te veel reisjes in 2016. Gelukkig hebben we dat reizen wel al goed gehad in 2015. Een week Turkije in mei, een week Spanje in augustus, waar we een citytrip Barcelona aan koppelden en dan nog een lang weekend Mallorca voor een trouwfeest... Ja 2015 was een reisjaar voor ons en dit jaar mag dat gerust wat minder.

Vorig jaar maakte ik een bucket list op met dingen die ik graag nog in mijn leven wil doen... lees je nog even mee hoe ik ervoor sta?

1. Conditie op peil brengen en weer 5 à 10 km kunnen lopen - dit zal wel altijd een jo-jo doel zijn. Het ene moment ga ik wat meer lopen en het andere moment ligt het weer maanden stil. Ik heb in de vakantie wel 4,25km gelopen op een cross die ik samen met collega's deed. Das al prima voor mij!

2. Een hobby/naaikamer bouwen/ inrichten met een hoek voor knutsel- en hobbygerief en bijhorende tafel en een hoek voor muziekpartituren en drumstel. - dit doel wil ik graag wat bijstellen! Ik wil geen hobbykamer meer, omdat ik beseft heb dat ik liever mijn hobby's uitoefen beneden, bij mijn gezin. Dus zou ik graag een grote dressoir/hobbykast hebben met tijd in de living en dan daar al mijn gerief in ordenen, zodat ik makkelijk beneden kan werken. Deze zal ik dus van mijn bucket list schrappen en over een nieuw item moet ik even nadenken.

3. Een drumstel aanschaffen en leren drummen - dat komt ooit zeker wel in orde

4. Reizen naar een exotische bestemming samen met Nicolas (Hawai, Cuba of Mauritius) - nog to-do

5. Grand Canyon, Machu Pichu & Taj Mahal bezoeken (liefst met gans het gezin) - nog to-do

6. Zingen in een karaoke bar

7. Een 3de kindje (jongen/meisje maakt niet uit) - timing is nog niet beslist

8. In een sterren restaurant gaan eten - ik denk dat ik deze doelstelling ook zal wijzigen. De verfijnde keuken zegt met toch niet zo heel veel en er zijn veel dingen die ik liever zou doen of hebben dan in een sterren restaurant gaan eten. Deze wordt ook officieel gewijzigd.

9. Een berg beklimmen (hoeft niet mt Everest te zijn)  - nog to-do

10. Ergens helemaal alleen naartoe reizen (met het vliegtuig) - nog to-do

11. Een nieuwe taal leren (Italiaans lijkt me wel wat) - nog to-do

12.  Wat meer boeken lezen want ik kan er zo van genieten (1 per maand toch zeker) - NEW

13. Een pleegkindje in huis nemen - timing is nog niet beslist

14. Naar Disney World in Florida gaan (liefst met gans het gezin) - nog to-do

15. De pyramides & de sfinx zien in Egypte

16. Alleen een taart bakken met de nodige decoratie (een echte, geen cake) - nog to-do

17. Een 2de diploma behalen (avondschool of dagschool) - nog to-do

18. Mijn droomjob vinden OF van mijn hobby mijn beroep maken (zoals een naai- of hobby winkel opstarten of overnemen) - timing & planning is nog niet beslist

19. Zelf groenten kweken & eten - hier is geen vooruitgang geboekt de laatste tijd... misschien weer naar de zomer toe wat kleine dingen.

20. Naailessen volgen en kleedjes maken voor de meisjes - hier is duidelijk vooruitgang! Ik volgde een naai workshop en heb ondertussen al véél gemaakt, vooral tasjes en een rokje. Dus een kleedje komt al in de buurt! Dit jaar komt dat zeker in orde!

21. 1 van onze auto's verkopen en zoveel mogelijk met de fiets doen - korte ritjes doen we al zoveel mogelijk met de bakfiets, maar hier is zeker nog veel verbetering mogelijk!!

22. Een boek schrijven én uitgeven - nog to-do

23. Bungee springen of parachute springen - nog to-do

24. Volledig verrast worden door een verrassings verjaardagsfeest - nog to-do

25. In dezelfde lijn: een groot verjaardagsfeest geven voor mezelf - nog to-do

26. Fotografie lessen volgen en een ongezien mooie foto nemen van de meisjes - nog to-do

27. Quilt dekens maken met de baby kleertjes van de meisjes - dat komt zeker ooit in orde, ik zag al veel leuke voorbeelden op pinterest

28. Een ballonvaart doen - nog to-do

29. Op citytrip gaan naar New York en een musical bekijken op broadway - gaat heel binnenkort gebeuren

30. Over de Golden Gate brug fietsen

Nog veel werk voor de winkel dus! Een jurkje maken voor Adeline, dat zie ik voor het moment het meeste zitten :) Misschien begin ik maar eens daarmee. Updates volgen zeker weten later in het jaar!! Geniet nog van deze 1ste januari!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten