donderdag 11 februari 2016

Kaartjes maken net als mama


Eigenlijk wisten we het zelf al, maar het is maar toen de juffrouw het ons vertelde tijdens het oudercontact dat het ik het me écht realiseerde. Adeline werkt liever dan dat ze speelt. "Werken" als je 4,5jaar bent, betekent dan: puzzelen, stickeren, kleuren, stempelen, prikken, schrijven, knippen, plakken... enzovoort!
Ze heeft een heel mooi My Little Pony poppenhuis gekregen van de Sint in december, maar eerlijk gezegd kijkt ze er niet zo vaak naar om. Met kleine zus of samen met een ander vriendje zou ze er nog eens mee spelen, maar alleen? Nee, dan liever een puzzel maken. 
Niet erg voor het kasteel natuurlijk, want het ziet ernaar uit dat Daphne wél een grote speelvogel zal zijn. Poppen, knuffels en met het buggy'tje rondrijden vindt ze alvast fantastisch.

Adeline wil ook steeds vaker meewerken met mij als ik met iets bezig ben. Als ik borduur, wil ze ook borduren en als ik kaartjes maak, wil ze dat dus ook. Borduren heeft ze wel een kindersetje, maar dat wil heus nog niet lukken. 
Kaartjes maken gaat nu wel al! Ze heeft eigenlijk best veel knutselmateriaal liggen waar ze graag mee werkt. Veel stickers, stempels, fantasiescharen, kleurboeken waar ze leuks uit kan knippen en ook de aankleedpoppetjes vind ze fantastisch. Dan knipt ze leuke kleedjes en bloesjes uit want ze heeft daar mallen voor gekregen afgelopen kerst. Vorig weekend ging ze écht aan de slag en ze maakte binnen de kortste keren 3 prachtige kaarten. 1 voor oma, 1 voor pépé en 1 voor tati.

Ik helpte wel een klein beetje met washi tape hier en daar, maar al de rest deed ze helemaal zelf. 
Best wel goed gelukt. 











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen