vrijdag 26 februari 2016

Kids in the house...

Het is kalm op mijn blog de laatste tijd. Het is een drukke periode en voor bloggen mis ik wel wat inspiratie momenteel. Wat niet wil zeggen, dat ik met niks bezig ben. Er zijn wel enkele langlopende (en minder langlopende) projectjes gaande, maar daar kan ik voorlopig nog niet veel over zeggen. We maken ook nog kaartjes (ik én Adeline), maar die heb ik soms al zo gauw opgestuurd dat ik er niet aan denk om er ook een foto van te nemen. Of ik vind ze niet zo heel geslaagd...

Het valt me dezer dagen wel op dat de kids hier meer en meer het huis 'over'-nemen. De stapel speelgoed, duplo's, knuffels en puzzels groeit steeds meer aan. We proberen alles altijd wel zo veel mogelijk op te ruimen en veel grote stukken speelgoed liggen op zolder en dan wisselen we af natuurlijk. Maar toch heb ik nu in de vitrine kast alweer een "schap" vrij moeten maken voor kleurboeken, potloden, puzzels en allerhande spelletjes. Een kast die tot een jaar of 3 geleden vol zat met ons eigen gerief, mooie glazen en uitstal setjes, is nu werkelijk getransformeerd in een échte speelgoedkast.


Wat tegenwoordig wordt uitgestald bij ons, zijn dus bumba, hello kitty & my little pony ... En ik? ... ach ik ben het ondertussen al gewend! Het stoort mij niet in het minste, moet ik zeggen. Ik vind het super vrolijk en ik ben blij dat ze al hun gerief netjes kunnen wegstoppen. Als ze iets leuks willen doen op zondagmiddag, hoeven zij maar de kast open te doen en voila.
Zoals eerder gezegd heeft Adeline het meer voor kleuren, knutselen, stempelen en stickeren dus in het 'speelhoekje' in ons huis, zit ze al lang niet meer. Daphne volgt immer haar voorbeeld dus de laatste tijd zitten ze héél dikwijls aan tafel samen te kleuren. Ik vind het best, zolang ze alles nadien maar weer weg stoppen!

Tot zo ver de kast in de living, maar ook de rest van ons huis wordt af en toe 'geterroriseerd' door speelgoed. 's Avonds in de zetel zitten wil zeggen dat je wel even plaats moet ruimen. Daar ligt de laatste tijd een giga stapel knuffels opgestapeld door Daphne.  Ook bij het douchen moet je wel verdragen dat hier en daar een potje of een speelgoed visje ligt... Het eindeloze opbergen daarvan, laat ik de laatste tijd voor wat het is. Niet veel nut als ze dat toch telkens opnieuw weer uithalen. Hoewel ik nu wel de regel heb ingevoerd dat ze 5 stukjes speelgoed in de douche mogen meenemen en niet meer. Want een speelgoed trommel leegkieperen in de douche is niet spelen, hé... das gewoon rommel maken. 


Dus wat kan ik zeggen... speelgoed in huis, het hoort er gewoon bij. Aan andere mama's die zich er wel aan ergeren, zou ik dus zeggen: wees verdraagzaam en leer het gewoon accepteren. Meer nog, probeer ervan te genieten. Wie weet hebben ze binnen ettelijke jaren al een smartphone en is het voorbij met roze pony's, barbie's en K3 geschal door het huis. Dit zijn de enige jaren dat we er zelf ook nog stiekem van kunnen genieten dus... let's just shamelessly do it!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten