woensdag 2 maart 2016

Nieuwe zwemtas met Rosalie-patroontje!

Al langer had ik het 'Rosalie' patroontje uit het boek 'mijn tas' op het oog. Een super patroon om als zwemtas te dienen voor Adeline. Nu kwam ik eindelijk op het juiste stofje vorige zondag op de stoffen beurs. Het vissen tricotje is super mooi en aangenaam om mee te werken. 
Ik had nog een effen oranje stofje dat er super goed bij paste en ook een oranje paspel van de de reeks sew-be-do uit de veritas dat ook te mooi was om niet te gebruiken hierbij!

Als beginner heb ik het mezelf wel niet gemakkelijk gemaakt om bij dit patroon een paspel te gebruiken. Ik heb ferm gezweet en enkele keren mogen lostornen. Bij de laatste stap bleek ook de band rondom het voor-en het achterpand te lang voor het achterpand en te kort voor het voorpand! Dan heb ik daar ook nog wat gefoefeld want ik wilde geen zichtbare nepen in  mijn tas. 
Ik vind het ook wel vreemd dat je langs de binnenkant nog biais moet gebruiken om alle randen weg te werken. Voorlopig heb ik dat nog niet gedaan, maar wel alles gezigzagged... Misschien als het mij ergert later, kan ik het nog mooier afwerken. Vanbinnen ziet toch niemand dat.





Adeline vond het alvast fantastisch en was super trots op haar nieuwe zwemtas! De bedoeling is dat ik nog haar naam en een visje of een golfje flock op de oranje band vanvoor. Verdere update volgt dus nog!
Ik heb nog een beetje van de visjes-stof over en vraag me af of ik er nog een kleiner model Rosalie uit zou krijgen voor Daphne... Want dit hier is de Rosalie II en dus het grotere model. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen