donderdag 7 april 2016

Huwelijks cadeautje

Ik wilde graag voor mijn schoonzusje ook wel iets leuks borduren als herinnering aan hun huwelijk. De voorkeur ging uit naar iets met veel bloemen, beetje pastel-achtig, dat zowat past in elk interieur. Ik vond een leuk patroon van Dimensions, het heet 'Two hearts - one love". Met een soort van kanten omranding, en ik vond het echt prachtig. Na wat zoeken, kon ik het online vinden en bestellen. Ik had nog nooit iets van Dimensions gemaakt ook al vind ik dat ze prachtige dingen hebben! De tekst ging ik wel sowieso veranderen want 'Two hearts, one love' vind ik een beetje cheesy..

Alleen bummer als het pakketje toekwam, bleek het allemaal voorgedrukt te zijn op de stof. Wellicht uitwasbare inkt maar goed... ik naai niet graag op voorgedrukte stof. En aangezien ik de tekst niet ging behouden, moest het dus wel op een andere doek! Ik wilde iets dat toch donker genoeg was, zodat de witte rand mooi zou uitkomen en deze beige Aida stof van DMC ging wel goed. Ik naaide er al eerder mee en vind het aangenaam werken. Dus vol goede moed begon ik er aan!



Niet evident echter want al de soorten groen in het borduur pakket, zijn een mix van 1 draadje van één kleur en 1 draadje van een ander kleur. Veel garen splitten en mengen dus... Zo bekom je al gauw veel meer kleuren in je doek, dan dat je aan garen hebt. Het maakt het er niet simpeler op.
Ook om de tekst mooi te doen passen in de ovaal, bleek niet zo makkelijk... ik maakte de rand volledig na op mijn computer kruissteek software programma en kon zo wel wat spelen met andere tekstjes en hoe ik ze het best zou plaatsen. De 2 hartjes bovenaan heb ik wel behouden.
Het werd uiteindelijk 'Chez Resto Coteaux' - een insider voor hun want dit stelt hun huiselijke restaurantje voor waar ze elke dag samen eten. De rest moest dan ook in het Frans, dus zo is het 'depuis 2 avril 2016' geworden. De details zijn wel mooi geworden en ik liet het inkaderen in een wit kadertje. Dat stond wel mooi op het trouwfeest.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen