vrijdag 15 april 2016

Twee verjaardagen in aantocht

Ik blogde al over de creche- en klas- presentjes voor Daphne en Adeline, want ze hebben allebei hun verjaardag in aantocht! 27 april voor Daphne en 11 mei voor Adeline. Das nog voor beiden minder dan een maand... amai wat gaat dat snel! 
Ik wilde gisteren onze verjaardagskroon van zolder halen om al eens een fotootje te nemen van de meisjes met hun kroontje. Maarrrr... na een half uurtje de zolder uitkammen, was die dus niet te vinden! Ik vond wel de velcro cijfers 1-2-3 en 5. Ik vermoed dus dat de 4 er nog ophangt van na het feestje van Adeline vorig jaar. Ik heb toen de kroon zeker naar zolder gebracht, maar ze moet ergens misplaatst geweest zijn. 
Ik geef de zoektocht voorlopig nog niet op!
Maar in de tussentijd ben ik dan gestart met een zelfgemaakt kroontje. Ik zag er ooit een tutorial voor op iemands blog maar kon nooit een patroon vinden. Ik besloot er dan maar zelf eentje te tekenen. 


Die 2 in het ballonnetje is die van het originele kroontje, maar nu lijkt die wel heel povertjes bij de zelfgemaakte die ik nu heb. Het nummertje met blauw en rood maakte ik eerst, maar ik vond het totaal niet passen bij het kroontje!


Ik vond dat het een bloemetje moest zijn en na wat zoeken vond ik een strijk applicatie van 'lief' en daar heb ik dan roze op geflockt en een 2 opgezet. Perfect! Het zit er met velcro op trouwens, dus ik kan deze best nog hergebruiken :) 
De kroon is ook omkeerbaar, en op de roze kant zou ik eventueel Daphne's naam nog willen flocken. 

Afgewerkt kroontje!

Ze staat er nog mee!!
Dan komt Adeline's verjaardag ook super dichtbij plots! Ze wil graag opnieuw een feestje, maar deze keer zal ik maar 3 vriendjes uitnodigen. Ik wilde geen uitnodigingen kopen want die goedkope exemplaartjes van de Action of de Hema vind ik meestal niet mooi. Om er te bestellen op een foto kaart website, dat vond ik dan te kostelijk, bovendien moet je die in pakketjes van 10 bestellen en ik heb er maar 3 nodig. 
Besluit: zelf maken dus! Niet te veel poespas hoor. Ik maakte een ontwerpje met word en printte ze gewoon af. 4 want ik heb nog een reserve kaartje indien 1 van de kindjes niet kan. Van binnen een tekstje.
Met mijn snij machientje was het een koud kunstje om alles mooi recht uit te snijden en hup met plakband op een kaartje en klaar ermee. Vandaag worden ze al bezorgd! De eerste stap van het feestje is al in orde... 
Nu nog de rest... oh boy... wordt vervolgd ;)


Uitnodigingen voor Adeline's feestje


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen