zaterdag 14 mei 2016

Hét verjaardagsfeestje!

Zaterdag 14 mei, de dag van hét 5de verjaardagsfeestje ! Eindelijk, na vele dagen & weken aftellen. Ik had alvast vrijdag nog de vlaggen slinger afgewerkt en aan het raam gehangen. Ook de isomo's heb ik met aluminiumfolie omwikkeld en alle snoepjes in potjes gesorteerd. Check en check, klaar voor morgen!



 Dan rest er natuurlijk niks anders meer op zaterdag, dan een leuk kleedje te kiezen! Ik zei tegen Adeline 'je mag vandaag uit AL je kleedjes kiezen, alles is goed'. En deze koos ze eruit, zonder er al te veel over te moeten nadenken eigenlijk. Ik vind het wel prima en ik ben blij dat het nog past eigenlijk. Overdressed? Nee hoor :) Samen met mama nog de tafels dekken, dat moet ook nog. De taartjes & de snoepjes op de grote tafel, samen met de eetbare lijm gemaakt van bloemsuiker & water. En op het kleine tafeltje wat druifjes & chipjes voor de verwelkoming. All set!




 Foto's van de andere kindjes post ik niet, dus een beperkt aanbod met fotootjes van mijn eigen meisjes & de snoeptaartjes. De kinderen waren alvast zeer enthousiast! Mijn lijm deed zn werk wel niet echt naar behoren :( De B-oplossing dan maar en dat waren tandenstokertjes. Die gingen ook wel prima in de meeste snoepjes, met wat hulp van Nicolas & mij. Daphneetje was vooral bezig met het opeten van de snoepjes... Op haar mini taartje zijn er maar weinig snoepjes beland :)

Na een uurtje waren de jongens het wel beu (dus ik heb hier en daar nog een finishing touch gedaan) en het andere meisje was met haar snoeptaartje al klaar ondertussen. Maar Adeline wilde toch wel echt zelf alles afwerken dus ze bleef écht als laatste nog bezig met haart snoeptaart. Grappig toch, zo ken ik ze wel.


Nog als laatste bezig. 

4 afgewerkte taartjes!
Zo, de 4 snoeptaarten klaar! Wat jammer van de tandenstokers zeg :( 
Met lijm zou het ongetwijfeld mooier geweest zijn. Ik had het nochtans getest en mijn research gedaan. Maar goed, het is nu niet anders, gelukkig heb ik de taartjes voor elk kindje nog wat ingepakt en dat oogde meteen alweer helemaal anders. Fonkelende oogjes van trots alvast, als de mama's toekwamen en zij hun eigengemaakte taartje konden tonen! Ze waren alle 3 zo trots als een pauw, dat staat vast!! Deze taarten overleven vast het weekend niet ;) Ik kan het in elk geval aan elke mama aanraden die iets leuks zoekt om te doen tijdens een verjaardagsfeestje. Het heeft me zo ongeveer 35€ gekost aan isomo en snoepjes, maar goed van dit snoep hebben we wel nog behoorlijk wat over. En deze kost komt zeker effen uit met de ontvangen cadeautjes. Gezien de kindjes deze taart meekregen, moest ik dan natuurlijk geen andere kosten meer doen voor eventuele goodie bags. Ook best handig! 



Mémé maakte de verjaardagstaart van Frozen! Lichtblauwe suikerpasta mocht de taart versieren, en de hostie heeft ze bij de Aveve gekocht. De tule is een recyclage projectje van Daphne's verjaardagstaart. Ik vind het prachtig geworden! Heel grappig was het ook, dat de meisjes een 'stukje Elsa' wilden en de jongens een 'stukje Olaf'. Want komaan, als jongen eet je toch geen Anna of Elsa zeker ;)

Conclusie: Adeline is toch een luxe beestje ! En hopelijk kunnen we dit volhouden voor al onze kindjes... In elk geval zijn we blij dat de twee vlug-op-mekaar-komende verjaardagen van dit jaar weer voorbij zijn, oef 
Laat de ideetjes voor volgend jaar dus maar komen! Iemand een voorstel?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen