maandag 2 mei 2016

Verjaardags knutsels

Daphne werd vorige week 2 jaar !! Je kon er op mijn blog al niet naast kijken want ik was er al een tijdje mee bezig. Ik maakte voor de traktatie in de creche een bumba-boekje + rozijnendoosje vast aan een uitgestanst bumba rondje. Leuk en eenvoudig te maken. 
De avond voor haar traktatie-dag, bakte ik dan nog eens de hartjes wafels die ik al ettelijke keren maakte. Die zijn zo tof voor kinderfeestjes! Ik kan er stokjes in bakken en dat vinden de kinderen dan natuurlijk zalig. Ik had nog roze manden van met de babyborrel en die kon ik hier natuurlijk goed voor gebruiken!

Uitdeel traktatie

De avond ervoor - ze is er klaar voor!



Als je ziet hoe ze glundert... daar doe je het voor!! #mamazijnisfijn

Ik maakte voor Daphne ook een verjaardagskroontje! Dat wou ik al langer eens uitproberen en dat is me prima bevallen! Het is echt niet moeilijk en je kunt zelf de stof kiezen en hoe je ze versiert.
Iets dat ik zeker nog zal maken in de toekomst! Want zeg nu zelf, een jongetje kan deze bloemetjeskroon toch echt niet aan? Nee binnen enkele jaren moet er sowieso een ander kroontje komen ;)



Glunder - glunder :)
Ik had voor mijn jongste spruitje nog iets in gedachten dat ik eens wilde maken. Een vlaggenlijn voor haar grote verjaardagsfeest op 30 april. Ik begon er donderdag 28 april aan... glup , best een beetje last-minute maar kom, waarom niet :) De driehoekjes maken is easy peasy. Verstevigen met vlieseline en op mekaar stikken. Het keergat vanboven en dan gewoon toestikken want daar komt toch nog een biais lint boven. 
De letters er op flocken, dat vond ik wel tricky. Ik wilde dat het écht goed zou leesbaar zijn.
Dus ik dacht aan rode letters op een roze achtergrond. 

Vlaggetjes klaar

Aan mekaar stikken met het biais.

En ophangen maar!
 Uiteindelijk vond ik het wel ok... maar als je van op het einde van de straat keek, kon je de letters toch echt niet lezen. Het rood was veel te donker! Nee, ik lag er wakker van .. ik was niet content! Witte letters moesten het zijn. Dat zou toch beter leesbaar zijn. Dus vrijdag heb ik de letters opnieuw erover geflockt in het wit. Dat kwam inderdaad veel beter uit. Spijtig dat de foto genomen is achter glas, dus het is niet zo duidelijk. Ik maakte wel opzettelijk 7 vlaggetjes, zodat ik Adeline's naam aan de achterkant kan flocken voor haar verjaardagsfeestje binnen 2 weken :) Dan zal ik een betere foto nemen. 

Het is in elk gevaal een makkelijk projectje voor beginnende naaisters. Vlaggenlijntjes zullen hier zeker nog de revue passeren !


1 opmerking: