vrijdag 27 mei 2016

Weekje dokters

Thank God It's Friday...  En het was me het weekje wel. Vorige week vrijdag viel Daphne uit de zetel tegen de hoek van het salontafeltje. Ik zag niet meteen wat het was, maar verdorie dat bloedde me toch enorm. Ik ging vlug naar de dokter en daar aangekomen was het maar een klein open wondje in haar hoofd... oef! Er moest wel een draadje in om het wondje goed toe te laten groeien en 1 zo'n draadje hoeft geen verdoving vond de dokter... Een half uurtje later was het allemaal voorbij en zaten we weer thuis, Daphne was het heel snel vergeten! Bon daar bleef het echter niet bij ...


Zondagmiddag begon Adeline te klagen over buik-en keelpijn... Ai keelontsteking dacht ik in eerste instantie. Ook wat verhoging zondagavond tot 38 graden. Maandag maar weer eens naar de dokter. Het bleek om de vijfde kinderziekte te gaan. Een ziekte met vage klachten zoals keelpijn, buikpijn, diarree, hoofdpijn, uitslag in gezicht en armen. Niks om ons zorgen over te maken. Met pijnstillende siroop op te lossen en halve dagen school moesten wel lukken. 

Dinsdag dan had ik toevallig voor ons 4 een tandartsbezoek gepland. Dus daar moesten we ook nog even heen. Gelukkig vinden Adeline & Daphne dat voorlopig nog heel plezant om hun tandjes te tonen aan de 'tandjesdokter'. Ze poetsen immers elke avond en al dat werk mag wel eens bewonderd worden. 
We kregen ook alvast al onze punten. Allemaal goedgekeurde tandjes, geen gaatjes. Wij kunnen er weer tegen voor 6 maanden.


 Ook deze week, had ik de 20-weken echo. De echo aan de helft van je zwangerschap waarbij de baby toch een grondige check-up krijgt. 10 vingers, 10 tenen, geen hazelip, 4 hartkamers, niertjes, blaas... alles wordt goed bekeken. Gelukkig is alles goed met dit baby'tje. Als je op de foto goed kijkt, zie je het silhouette van zijn gezicht met zijn armpje erboven.


Dan donderdag mochten wij terug met Daphne naar de dokter om haar draadje weg te laten nemen. Adeline mocht ook mee want ondanks de pijnstilling en de dokters geruststelling op maandag, maakte ze nog altijd koorts, met een piek van 39 graden op woensdag. We zijn er niet gerust op. Kinderen mogen zo lang geen koorts doen, dus nu heeft ze een antibiotica om erbij te nemen. Maandag zou het toch moeten over zijn... Hopelijk dan maar!! Allemaal fingers crossed, zodat we de doktersvisites achter ons kunnen laten voor een tijdje want ondertussen ken ik de boekjes in de wachtzaal al van buiten zunne!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten