zaterdag 11 juni 2016

1 maand elektrisch fietsen - tussenstand!

 11 mei kocht ik mijn nieuwe, elektrische fiets! Tis te zeggen, mijn mama'tje haalde hem voor mij in de winkel, en ik ging hem dan 's avonds bij hun halen. Ik reed er toen mee van Wervik naar Wevelgem om hem thuis te krijgen. Tijdens dat tochtje kregen we meteen ons grote doopfeest, want we kwamen in een ontzettende regenvlaag terecht! En niet zomaar een haar-nat-broek-nat-vlaag... nee ik was doorweekt tot op mijn kousen en onderbroek, ik moest op een bepaald moment mijn handen boven mijn ogen/bril houden want ik zag het fietspad bijna niet meer! Thuisgekomen belde toen mijn papa om te melden ... "dat die batterij best niet nat zou mogen worden" ... ja thanks voor de tip daddy...  
In elk geval aan het fietske was er niks hoor en natte kleren worden ook wel gewoon weer droog. Nobody ever died from a little rain. 
Ondertussen heb ik hem dus al 1 maand - dus ik dacht: even checken wat de tussenstand is: 256 km staan al op de teller! Is dat veel voor 30 dagen? Of eerder weinig? 


Toen ik mn fiets aankocht, heb ik de korte-termijn doelstelling gemaakt met mezelf om op 2 maanden tijd maar 1 keer te gaan tanken. Normaal tank ik elke maand, ongeveer aan het begin van de maand. Héél soms zou het wel eens 2 keer zijn, als er veel rondgetoerd moet worden. Maar normaal doen wij ook al veel korte ritjes met onze fiets/bakfiets dus 1 tankbeurt per maand lukt prima. 
De eerste week van mei had ik nog mijn tank volgegooid en doelstelling 1 is: niet meer tanken tot de eerste week van juli. Nu kan ik zeggen dat ik er goed voor sta! Mijn benzinetank is halfleeg halfvol voor het moment en ik heb nu nog even de bedrijfswagen omwille van werkgerelateerde ritjes naar Brussel.
Dat komt dus normaal helemaal goed  en dan heb ik mijn eerste besparing al gedaan, si!

Dan zal de volgende doelstelling dus zijn om pas begin september weer te gaan tanken! Dat moet wel ook lukken, zeker gezien we nog best wat verlof nemen in juli en augustus - want dan sluit onze creche sluit, en proberen wij ook zoveel mogelijk thuis te zijn. Ik denk ook dat ik in juni/juli nog veel meer met de fiets kan gaan, als het weer wat mee zit. De laatste tijd met die regen, heb ik hem nog niet écht optimaal kunnen gebruiken. Hopelijk beter in de zomermaanden!
En hoe zit het met jullie korte-termijn-doelstellingen? Daarmee bedoel ik kleine dingen die je jezelf voorneemt, die niet op je bucket-list staan, want das al meer lange termijn. Let me know!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen