maandag 6 juni 2016

4 months to go...

Ik zal er een regelmatig maandelijkse (wellicht eerder twee-wekelijks) blogpost van maken... het aftel-spelletje. De vorige kon je hier & hier vinden. Ongelofelijk hoe elke zwangere vrouw er zo mee bezig is. Zoveel weken ver en nog zoveel te gaan. Je zou gaan denken dat een nieuwboren baby enkel rozegeur en manenschijn met zich meebrengt. Gezien ik het al twee keer eerder heb doorgemaakt, weet ik maar al te goed dat dat NIET zo is. 

Gebroken nachten, constant paraat staan voor huiltjes en pampertjes te verversen, om de 3uur (soms vlugger) borstvoeding en nergens meer heen kunnen zonder loodzware maxi-cosi... deze keer in combinatie met 2 andere bengels waarvan de jongste nog een maand ook thuis zal zijn. Het zal niet zo eenvoudig gaan worden en daar bereid ik me wel op voor.
En toch is elke maand, elke week en elke dag die voorbij is en dat we dichter bij de geboorte staan weer goed en kijk ik er zooo naar uit. Hoe zal de bevalling verlopen en hoe zal hij er uit zien? De kraamperiode vind ik best nog leuk, trots de baby tonen en cadeautjes krijgen. De roze wolk was er er natuurlijk wel hoor bij Adeline & Daphne. En het is toch weer zo snel voorbij dus optimaal genieten is de boodschap!


Ondertussen dus vandaag 6 juni, nog 4 maandjes te gaan. Mijn buikomtrek is gelijkaardig met mijn vorige zwangerschap. Groter dan bij Adeline in elk geval. Zo het schijnt weet een lichaam na een eerste zwangerschap al wel wat het moet doen, en gaat alles wat sneller. Mijn vergelijkende foto's bewijzen dit ook wel. Elke 2 weken neem ik een foto, dit doe ik voornamelijk voor mezelf. Op de tweede plaats voor mijn zussen, als die later zwanger zijn en dan op de 3de plaats voor mijn dochters natuurlijk. Ik hou ook dagboeken bij en gewichtscurves. Kwestie van regelmatig bijhouden en eigenlijk is het echt niet zoveel werk.
9 maanden zijn voorbij iin een wip en wat er in die periode gebeurt en door je heen gaat, vergeet je heel snel nadien. Zo ook als ik nu lees wat ik geschreven heb in de dagboeken van Adeline & Daphne, denk ik van: dat was ik vergeten! En ik heb er nu weer last van of het overkomt mij nu opnieuw. 
Dus dat is nu wel tof om zelf opnieuw te lezen. Zal ooit wel handig zijn voor mijn familie!



5 mnd baby 3

Ja, ik draag toevallig hetzelfde zwangerschapsshirtje als op de 5 maanden foto van Daphne. 
Future star in the making, premium quality :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen