zaterdag 4 juni 2016

De fietsles

Een week of 3 geleden kreeg Adeline voor haar 5de verjaardag een nieuwe fiets met 16 inch wielen. Haar oud fietsje was te klein geworden. We hadden al enkele keren met haar geprobeerd om te fietsen op 2 wielen maar dat leek toch écht maar een hopeloze zaak. Evenwicht houden kon ze totaal nog niet, ze bleef haar blik strak op haar pedalen houden en starten/stoppen was al helemaal een ramp...

Heel eerlijk gezegd zagen we er geen beginnen aan. Toen zag ik in het lokale krantje een zoekertje waarin de gemeente een fiets workshop aanbiedt. Bij deze workshop 'Kijk, ik fiets', zouden ze op 3 uur bijna gegarandeerd kunnen fietsen. Dus de keuze was zeer snel gemaakt. Fietsles! Op 4 juni, vandaag dus van 9 tot 12. 3 uur intensief oefenen ! Ik had er geen hoop op dat ze het helemaal zou kunnen. Maar eens les volgen bij iemand die er écht iets van kent en eens goed oefenen, zou toch zeker geen kwaad kunnen. 

Ze vertrok vanmorgen met papa, ik zal nog net niet zeggen met lood in de schoenen... Ik zei haar 'Gewoon je best doen en dan zien we wel'. Want ik wilde zeker niet nog meer druk op haar schouders leggen. Het probleem is dat ze gewoon niet durft. Doodsbang om te vallen en haar te bezeren. 

De eerste foto's die ik kreeg deze ochtend waren bemoedigend. Een goede leraar en de kindjes waren toch allemaal van haar leeftijd. Ze begonnen echt met de basis en ze kregen veel tips en tricks mee.



Met de vraag of ik haar helm kon brengen, besloot ik om eens te gaan kijken. 11u was het ondertussen. Helaas pindakaas kwam ik net op een crisis moment dat Adeline écht een dipje had. Veel traantjes en ze zag het eventjes niet meer zitten. De moed zonk me volledig in de schoenen, ook vooral niet tof om alle andere kindjes wel flink te zien fietsen!! Ik heb maar vlug de benen genomen, zeker toen Daphne ook begon te wenen want als de ene weent, weent de andere nu eenmaal ook...

Tot een half uurtje later dan toch het verlossende filmpje kwam met de boodschap 'het is toch eindelijk gelukt' :) oef!! Hieronder is het filmpje te zien! 


Blijven oefenen is de boodschap en dan zullen wij tegen deze zomer wel al leuke fietstochtjes kunnen maken! Opnieuw een mijlpaal voor ons oudste petatje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten