woensdag 8 juni 2016

Drukke dagen, veel te doen...

Ja het zijn weer drukke dagen. Soms is het overweldigend. 
Bij Adeline loopt het schooljaar op z'n einde, en het worden nog drukke dagen. Gisteren gingen ze al zwemmen en mochten alle kindjes zwembad speelgoed meedoen. Volgende week is er nog medisch onderzoek, de week erna schoolreisje en in de laatste schoolweek is er nog picknick voorzien met oudercontact. Haar dans- en zwemlessen zijn wel al op hun einde gelopen voor dit jaar. Wat voor ons betekent dat we haar al her-ingeschreven hebben voor volgend schooljaar, want zo'n lessen hebben beperkte inschrijvingen. 
De zomervakantie (altijd een puzzel !) is ook al geregeld. Een week schilderkamp, een gezinsreisje naar Zwitserland, nog op de wachtlijst voor een ravot-kamp van kazou en de rest kan zij dan overbruggen bij de lokale speelpleinwerking. Voor juli is alles al geregeld, augustus is het ook al ingepland. 

Bij Daphne is het niet zo ingewikkeld gelukkig. De creche loopt door, en geen extra activiteiten zijn gepland tot ze naar school mag in november. Enkel het groot verlof van de creche (3 weken) dat we moeten overbruggen, maar dat hebben we al in het begin van het jaar geregeld. 

Ik doe nog steeds verder aan de doopsuikers voor de baby, die ik helemaal zelf wil maken. Ik heb het gevoel niet echt vooruitgang te boeken, maar toen ik laatst telde, heb ik er toch al een kleine 50-tal klaar. Ik heb stof geknipt voor 135 traktaties. Dus goed, er is nog wel wat werk aan de winkel hiervoor. 
Omdat ik niet graag te lang aan hetzelfde werk, heb ik nog leuke schoentjes gehaakt tussendoor. 
Het was eerst weer even zoeken want haken was weer al een tijdje geleden maar het ging nog prima en ik hoop dat deze leuk zullen staan bij de doopsuikers.


Verder hebben we natuurlijk nog onze beide full-time jobs, het oneindige huishouden, facturen die onophoudelijk blijken in juni (deze maand is al net zo erg als december!). 
De herziening van de lening, die hopelijk deze zomer getekend bij de notaris blijkt een goede zaak want de rentevoeten beginnen weer te stijgen. Daarvoor nog heel wat papierwerk jammer genoeg. Er zijn ook aardig wat trouwfeesten gaande waarvoor wij babysits moeten zoeken en outfits moeten zoeken (vooral niet eenvoudig tijdens een zwangerschap), en voor mijn broer werken we ook nog aan een leukigheidje voor tijdens het avondfeest. Tussendoor repetities voor 2 concerten dat we geven met onze harmonie & reunion band op 3 juli en natuurlijk onze andere sociale verplichtingen. 
Nu ja het zal wel niet alleen bij ons zijn dat het momenteel zeer druk is ... Misschien is juni gewoon opzettelijk een drukke maand waardoor je in de zomer meer van je verdiende verlof kunt genieten??

Bon.. en dat is dus uiteindelijk gewoon maar ons eigen leventje... ondertussen worden we ook om de oren geslagen met veel ander leed en miserie in de wereld. 
Stakingen allerhande, terror-aanvallen overal ter wereld, overstromingen en wat is er toch gaande met die Donald Trump?! Komaan daar kan nu toch niemand de ogen meer voor sluiten. Dit is mijn mening, maar als diene mens president wordt, dan is de wereld echt om zeep. Mogen we in Europa echt niet meestemmen? In elk geval is mijn stem voor Hillary Clinton, mocht ik er 1 hebben!
Gelukkig hebben we nog het EK voetbal dat vrijdag start. Jaja, gelukkig zijn er nog leuke dingen op de wereld. Hun oefen matchen waren niet top, maar we hebben ze in elk geval niet verloren. 
Het aanbod aan belgische-drie-kleur-attributen in de winkels is enorm, maar ik vind het wel plezant en het verenigt ons landje. Adeline mag alvast maandag verkleed naar school gaan en ze is er helemaal klaar voor. 
Gepatenteerd logo of niet, deze drietand staat nu op haar shirt geflockt, samen met haar naam en het kan er nooit meer af. Het is duidelijk amateurs-makelij (met de hand uitgesneden) en niet voor reproductie, dus ik denk (hoop) niet dat er boetes voor uitgedeeld zullen worden ;)


Dus alle gekheid op een stokje, laten we al die andere zaken maar eventjes naar ons achterhoofd verdringen en gewoon supporteren voor onze nationale ploeg! Omdat het kan en omdat het fun is! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten