donderdag 23 juni 2016

Nog steeds geen zomerweer & nog steeds in stuit

Bah bah bah, alweer regen en nog meer regen ! Gisteren was het nog een ca va dag qua weer, en kon ik met de fiets naar het werk rijden (zelfs in t-shirt!) maar vandaag toch weer de auto moeten bovenhalen. Dat begint toch op m'n gemoed te werken. Niet goed voor mijn fiets-kilometers!! 
We zijn ook weer donderdag en dus 25 weken ver. Nog 15 te gaan. Vanmorgen zag ik bij de gyaneocoloog, dat de baby nog in stuit ligt. Research in mijn zwangerschaps dagboek van Adeline vertelde me dat Adeline op 25/26 weken ook nog in stuit lag en dan tegen 29/30 weken haar gedraaid had. Hopelijk doet deze baby dat dus ook nog! Want anders (zo zei de gynaecoloog) wordt het een stuitbevalling want bij een 3de baby'tje hoeft een stuitligging geen keizersnede te betekenen. Hmm ik weet niet goed of ik dat wel geruststellend nieuws vind :s lijkt me toch riskant.. 
Hij mag zich dus in de komende weken zich echt wel nog gaan draaien. Die stampjes tegen mijn blaas ga ik in elk geval niet missen :) :)


Gelukkig heb ik die dagboeken van de vorige zwangerschappen. Qua gewicht zit ik op heel dezelfde curve als bij Adeline. Ook de gekende rugpijn is er weer. Aan de ene kant geruststellend dus want bij Adeline was dat ook lastig, maar het is allemaal wel gelukt en bovendien heb ik tot 39 weken gewerkt! Nu stop ik normaal gezien al aan 37 weken (Daphne was te vroeg en dus wil ik dat niet riskeren deze keer) en bovendien hebben wij nog 2,5 weken verlof ook deze zomer. 

Toch heb ik de indruk dat de zwangerschap van Daphne beter is verlopen. Minder bijgekomen en minder kwaaltjes in het algemeen. Maar ja elke zwangerschap en elke bevalling is anders, zoals ook elke baby en elk kindje anders is. Dus we zullen ons er maar bij neerleggen.
Als de zon zich nu nog eens zou tonen, dat zou alles toch draaglijker maken denk ik :) :) 
Komaan zomer, doe eens je best !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen