woensdag 1 juni 2016

Out with the pink... in with the blue!

Omdat ik er toch liever wat vroeger bij ben dan te laat... as usually ;) ... haalde ik al eens de eerste baby kleertjes van de meisjes van de zolder om te zien wat nog bruikbaar is voor ons ventje.
Er kwamen nog verrassend veel wit/grijs en neutrale dingetjes boven eerlijk gezegd. Het is zo dat ik van Adeline en Daphne maar laat wist dat het meisjes gingen worden. Zo ongeveer rond 20 weken telkens. En in die tijd had ik wel al wat basis stukjes gekregen. Dus qua body'tjes/pyjama'tjes en jasjes heb ik nog best leuke dingen die een jongen ook kan dragen! Echte kleertjes zoals broekjes/truitjes natuurlijk nog niet. 

Laat ons zeggen dat ik van de 5 pamperdozen die ik afhaalde, ongeveer van 2 de inhoud kan hergebruiken en 3 ervan waren toch écht wel roze-roze. Dit zijn kleertjes 0-6 maand ongeveer. 
Natuurlijk schreef ik niet alles zomaar af als 'meisjes-kleren'. Zo heb ik van onderstaand blauw body'tje het roze strikje & biesje langs kraag & mouwtjes afgehaald en is het nu gewoon blauw met bolletjes en dus ideaal voor een jongetje!


Dit witte shirtje met lange mouwen had ook roze biesjes langs de mouwtjes, dus dat haalde ik ook gewoon weg. Easy peasy. Het is een shirtje dat eigenlijk onder een jurkje hoort, daarmee dat het simpel wit is... best wel saai voor een jongen, toch? Ik zocht even naar een leuk patroon maar vond dan deze op pinterest van een stoere gitaar met vlammen. Ik flockte hem er op en het werd meteen een stuk leuker! Nog niet eerder geflockt met 2 kleuren maar ik vind het kei goed gelukt! Wellicht flock ik er zijn naam nog bij rechts onder. Deze houd ik nog even geheim voor jullie ;) (18 weeks count-down, people).


De rest van al het roze spul: jurkjes, rokjes, truitjes, shirtjes... daar wist ik niet onmiddellijk raad mee. Ik heb wel nog een tijdje met het idee gezeten om er een patchwork deken van te maken. De mooiste stukjes uitknippen en er zo een deken van maken. Een soort van quilt project. Op pinterest vind je er veel terug in alle soorten en maten: de 'memory quilt'. Ik vind het best wel tof en oké je kunt dat wel even op hun bedje leggen maar na enkele jaren verdwijnt dat dan toch maar de kast in. Vele uren werk zouden er in gaan en uiteindelijk ligt het dan ook maar stof te verzamelen? 
Is het trouwens niet zeer jammer om al die leuke kleertjes waar zeemzoete herinneringen aan kleven zomaar te verknippen? Uiteindelijk kunnen andere kinderen er best nog plezier aan beleven. Je kunt ze verkopen of weggeven en ze kunnen makkelijk een 2de of zelfs 3de leven leiden.


Goed, mijn beslissing was gemaakt! Ik vind het wel moeilijk om kinder gerief 2dehands te verkopen eigenlijk. Het aanbod is enorm en je krijgt er nog zeer weinig geld voor. In West-Vlaanderen zouden we zeggen: Tsop is de kolen niet wèrd....
Enkele leuke kleedjes kon ik nog apart kwijt raken en al de rest heb ik na verloop van tijd in 1 pakket aan een prijsje samen op kapaza gegooid en hup het was op 1 dag allemaal weg.
Ik moet zeggen dat het wel bevrijdend was. Ik kon er toch niks meer mee beginnen. De centjes zullen wel gauw een nieuw doel vinden. Leuke jongens kleren om de kast weer op te vullen bijvoorbeeld !
Deze hangt al in de kast te wachten op zijn eigenaartje.

Super cute moustache PJ van La Redoute - love :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten