donderdag 18 augustus 2016

33 weken zwanger

Precies 33 weken zwanger vandaag en dus nog 7 weekjes (anderhalve maand) te gaan. 
Ja het komt wel dichterbij nu en dat mag wel want het begint door te wegen. Deze baby zit laag in mijn bekken (lager dan de meisjes zaten) en dat weegt ferm op mijn rug en mijn staartbeen. Na een dag werken kan ik vaak bijna niet meer zitten (zelfs niet in de zetel). 
Ook al probeer ik overdag zitten en rechtstaan af te wisselen. 


Naar het werk fietsen, durf ik niet meer te riskeren want van korte fietstochtjes in de gemeente (naar de creche of de speelpleinwerking) ben ik meestal al geradbraakt. We reden vorig weekend nog van Wevelgem naar Bissegem en terug en ik kon de rest van de dag niet meer zitten. Eigenlijk zou ik zo'n 'donut-kussen' moeten hebben om de pijn te verlichten, maar voor 7 weken heb ik dat er niet meer voor over. Na deze week, moet ik maar 3 weken meer werken en dan op zwangerschapsverlof! 
Dus dan zal ik (hopelijk) veel meer kunnen liggen en rusten tussendoor. En zo zal ik de laatste 3 weekjes ook wel door komen. 


Voor de rest hebben we nog steeds onze geboorte lijst die we moeten afwerken, de doopsuikers afwerken en het geboorte kaartje. Overal nog de puntjes op de i zetten dus. 
Er staat al een vlucht koffertje klaar, just in case - daar dus ook geen paniek. 

En Nicolas is gisteren gestart met de Daphne - interventie ! Daphne slaapt normaal gezien door 's nachts en dat sinds vorig jaar al. Maar op reis deze zomer sliep ze in een ander bed en ook samen in de kamer met Adeline. En dat ging haar niet goed af... ze werd plots weer geregeld wakker en ze sliep slecht. Met wat melk ging het dan beter en op reis kreeg ze dat dan ook van ons. Maar natuurlijk heeft ze die gewoonte mee genomen naar huis en sinds onze terugkomst wordt ze weer geregeld wakker en ze roept dan om haar melkje... (echt tieren dus... Daphne - style).
Maar dat kan dus niet zijn met een baby'tje in aankomst. Vanaf nu is de regel dan ook 'geen melk meer in bed'. Niet 's avonds, niet 's nachts en ook niet 's morgens. 
 Adeline is met flesjes melk spontaan gestopt toen Daphne geboren werd of toen ze naar school ging. Ik weet het al niet meer zo goed. Plots vond zij dat flessen 'voor baby's' waren.
Voor Daphne moeten we het nu wel iets vroeger lanceren want het zal al genoeg zijn voor ons om voor 1 kindje op te staan 's nachts. Ik denk wel dat ze er rap zal aan wennen want ze sliep al eerder door dus nu is het gewoon een slechte gewoonte die weer moet afgeleerd worden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen