donderdag 25 augustus 2016

Omgaan met de hitte...

Onnodig te zeggen dat een hittegolf als je bijna 8 maanden zwanger bent, niet welkom is... 
Het is al puffen genoeg, laat staan dat het buiten 34 graden is. Nee voor mij had het niet gehoeven. Maar we kunnen er niet omheen dus even doorzetten. Het mag voor mij gerust nog gaan na zomeren in september maar temperaturen tot 25 graden is toch wel genoeg, meer moet dat niet zijn.

We beginnen deze week standaard onze dag met 'smeren'. Adeline wordt wel nog extra ingesmeerd op de speelpleinwerking en Daphne ook op de creche als ze buiten gaan spelen. Maar desondanks geef ik al een eerste laagje 's morgens ook. De kleine tube is een factor 50 voor hun neusje en dat doen ze graag zelf. Op armen, nek en hals doe ik nog een factor 30 en dan heb ik nog wat crème tegen insectenbeten voor Daphne.
Van ons alle 4 is Daphne het meest gevoelig voor muggenbeten en spinnenbeten. Vanmorgen was ze er ook alweer het slachtoffer van geworden :( En ze heeft al zo'n gevoelig huidje. . . 


Nicolas en ik smeren geen zonnecrème omdat het werk-week is en we zitten dus meestal binnen. De beste plaats om te zijn denk ik, als er zo'n hitte is. Ik heb wel echt last van mijn voeten! Deze voetcrème van Mylène staat bij ons in de frigo en die helpt wel een beetje 's avonds om te verkoelen. Hoewel het spijtig genoeg vlug wegtrekt... 


En verder ga ik ook deze week weer meer met de fiets naar het werk. Ik had gedacht dat het niet meer zou gaan vanaf nu omdat ik er zoveel pijn van kreeg aan mijn staartbeentje, maar aan de andere kant heeft mijn auto geen airco dus dat is ook geen pretje eigenlijk...
Ik opteer dus voor de 'lesser of 2 evils' (prachtige uitdrukking toch?) en als ik de 'vitesse' van mijn elektrische fiets op 6 zet, ga ik nog best wel snel vooruit. Op de fiets heb je nog een frisse wind in je gezicht dus dan is dat qua warmte wel aangenaam. Beetje verschuiven op het zadel elke 2 km of zo en het is toch best nog te doen! Ondertussen heb ik er al 750 km gereden met mijn fiets sinds ik hem gekocht heb op 11 mei. Dat telt!
Wat een zaligheid om elektrisch te fietsen, het is 1 van de beste aankopen die ik dit jaar deed. 

Het voordeel van dit warme weer is dat de meisjes hun zomer kledij volop kunnen dragen. Ook de mooie dingen mogen ze dragen want de zomer is bijna ten einde. Volgende zomer kunnen ze er wellicht niet meer in, dus sparen heeft geen zin! Sandaaltjes en zomer jurkjes aan dus! Het is een ballast minder als ze 's morgens zelfs geen truitje mee moeten doen. Het extra water dat ze meeneemt is al weer zwaar genoeg voor in de rugzak. 
En vanaf vandaag is het nog precies 1 week voor school herbegint, dus Adeline telt officieel af! Een nieuwe klas, een nieuwe juf... spannend! Soms zou je toch een beetje jaloers worden, niet? 
Hebben jullie nog tips om met deze hitte om te gaan??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten