vrijdag 19 augustus 2016

Retouchekes

Gelukkig weer eens wat meer energie gisteren avond en ik kon nog wat achterstallig naai-werk in halen. Doopsuiker onder andere en dan nog wat andere dingen waar ik mee bezig ben. 
Onder andere deze slab moest al lang eens hersteld worden, het biais-lint vanboven scheurde los en das geen zicht natuurlijk.

Scenario: 
-biais lint wordt eerst los getornd vanboven en ik knip vervolgens de gescheurde stof een beetje bij, zodat er een mooie gave rand is om het biais weer op vast te stikken. 
-het slabbetje ligt nog een half uur in de keuken omdat ik nog groen garen op mijn machine zitten heb en ik het andere projectje dus eerst afwerk, voor ik wit garen opsteek.
-in dat half uurtje wordt het slabbetje uit de keuken gehaald om door jongste dochter een yoghurtje te eten en dan weer op dezelfde plaats in de keuken teruggelegd.
-als het witte garen opzit, neem ik de slab om het biais weer vast te stikken en ... oeps overal yoghurt nauurlijk op mij en op mijn machine...
Nice!!
(euhm niet dus...) 
Even afgekuist en toch maar verder gedaan want half werk is geen werk hé.
Nu is het toch weer gebruiksklaar en kan het nog weg voor een paar jaar :)


Voor
Na 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen