donderdag 11 augustus 2016

Zinal - part 2

Ik wilde nog 2 dingen toelichten als afsluiter van mijn 'relaas' over ons reisje naar Zinal. Veel wandelingen kon ik niet mee doen, maar deze 2 riskeerde ik me wel aan en ik vind het ├ęchte aanraders:

Planeten-wandeling op St. Luc
Met de bus of auto ongeveer op een half uurtje van Zinal. Adeline is er ook op dagtocht geweest, op dezelfde dag dat wij er ook onze wandeling deden. Eerst samen met de bus naar St. Luc, waar we de kabellift namen naar boven op de heuvel. Prachtige uitzichten en ook de Matterhorn kun je van daar zien. Je start dan de uiteindelijke wandeling op een plaats die de zon voorstelt en van daar af wandel je langs alle 9 planeten van ons zonnestelsel. Daarbij stelt 1 meter die je aflegt een miljoen kilometer voor. Heel leuk om te doen, samen doorheen de prachtige natuur en heerlijke uitzichten. 




Samen bij Saturnus

Wandeling rondom Lac Moiry

Nicolas was al met de groep eerder bij het meer in Moiry geweest en de gletsjer ook, maar ik wilde deze toch ook graag zien, dus we stippelden een wandelingetje uit van de gletsjer naar het meer die lekker plat liep zodat het voor mij goed te doen was. 
Er lopen talloze wandel- en fietspaden langsheen dit meer, zalig uitzicht op het meer met op het einde een stuwdam. We hadden weeral geluk met het weer en op de wandeling zag Nicolas nog een Edelweiss bloemetje staan... althans dat denken we dan toch.... ;)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten