donderdag 8 september 2016

Een geboorte cadeautje op bestelling!

Of ik nog zo'n tasje kon maken voor de geboorte van een baby van een vriendin van mijn mama? Ja hoor, dat kon ik wel. Ze vroeg het me al een tijdje geleden maar ik wilde toch graag dat het tasje (qua kleur stof dan toch) gelijkaardig zou zijn aan het geboorte kaartje.
Dus ik bestelde deze leuke pastel-paarse stofjes op alli express aan een goedkoop prijsje (2,88€ voor 4 stofjes). Kleine lapjes van 40 op 40 want dat was wel voldoende voor dit tasje. 
Ik heb nog 2 lapjes over trouwens, dus kan er best wel nog een tasje uit maken :)


Rits, knoopjes en labeltje had ik liggen. Ik vind het altijd zo tof op deze tasjes nog knoopjes te naaien als extraatje! Ik kan het niet laten. Even scharrelen in mijn voorraad en ik heb er deze uitgehaald. Het uiltje is wel mega schattig, het rondje is leuk met dat boordje er rond en dan een paars bloemetje. Ik weet al niet meer van waar ik ze gehaald heb! Het labeltje is wel van de Action. Ik heb het er ingestikt vanbinnen in de voering.


Voor het lettertype heb ik geprobeerd het kaartje in te scannen met mijn Brother Scan'N Cut maar dat ging toch niet zo vlotjes spijtig genoeg. Je moet namelijk hetgeen je wil flocken op je stof ook nog spiegelen voor je kunt snijden en dat ging niet met een ingescand patroon. Dan maar een letterype gekozen uit de voorgeprogrammeerde in mijn snijmachine. 
Ik kon mijn restje flockfolie wel mooi inscannen en dan de naam uitsnijden aan de zijkant, zodanig dat ik zo weinig mogelijk flockfolie moet verspillen. Super handig en ook meteen op het juiste formaat! Dit tasje is echt super vlot gegaan en ik vind het echt geslaagd. Het pastel paars vind ik ook best wel leuker dan het 'hardere' paars van het geboorte kaartje. Voor een meisje mag dat toch iets zachter. Nu nog een presentje vanbinnen - body's of een leuk baby pakje - en mijn mama zal zeker scoren met dit persoonlijke cadeautje!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen