maandag 3 oktober 2016

Thomas, de creaties!

"Ha mama, je buik is weeral een beetje minder dik vandaag!" 
Dank u Adelientje ;) Daar mag je mij elke ochtend mee verwelkomen :) 

Zoals ik al aankondigde werd onze Thomas geboren vorige dindag 27 september, 10 dagen te vroeg, net als Daphneetje. Super welkom, want ik was speciaal iets eerder in zwangerschapsverlof gegaan uit voorzorg. En eindelijk was het dan zover! Eindelijk kon ik de doopsuikertjes uitzetten en mocht ons kaartje gedrukt worden. Hier zie je het resultaat van ons ideetje en de tekenkunsten van onze vriend Sebastiaan van Sezart. 


De suikertjes maakte ik naar goede gewoonte zelf. Wel iets anders deze keer en ook heb ik voor de variatie potjes én zakjes gemaakt.
Deze keer een buggy'tje als patroontje met knoopjes als wieltjes. De juiste grootte van knoopjes vinden, was eigenlijk de moeilijkste opgave. Deze zijn precies 8,5 mm groot en vond ik ideaal voor bij het patroontje. Bij Adeline was het patroon een flesje en bij Daphne een speentje. 
Ook voegde ik bedeltje toe aan het lintje, ook van een buggy'tje. 

De potjes vond ik in een winkeltje in Zwevegem. Ik kniptje cirkels uit Aida stof en naaide er met biais lint (donker-en lichtblauw een rondje rond. Blauwe buggy'tjes er op en een lintje rond. Heel schattig ook en eigenlijk zijn deze vlugger gemaakt dan de zakjes omdat ik er geen naam meer op borduur.



Er werd natuurlijk ook genaaid en geflockt. Deze vlaggetjes maakte ik uit restjes blauwe stofjes en ik flockte er de letters van zijn naam op. Geloof me als ik zeg dat je beter eerst de vlaggetjes aan mekaar stikt voor je de letters flockt! Anders zouden de letters wel eens in de verkeerde volgorde kunnen hangen... yes that happened!

Verder maakte ik nog een lakentje voor het wiegje met zijn naam op. Uit stofjes die ik liggen had. Het randje boven zijn naam is een sierstiksel uit mijn naaimachine. En ook een mooi blauw mutsje dat ik in de Wibra vond, werd versierd met zijn naam. Ik vind het super mooi gelukt. Hij draagt het al kei veel want het spant niet rond zijn hoofdje zoals sommige andere mutsjes dat ik liggen heb. 
Allemaal leuke knutsels waar toch wel wat werk in geinvesteerd is geweest! Gelukkig had ik 9 maanden tijd ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten