dinsdag 25 oktober 2016

Weer wat genaaisel

Tussendoor kon ik eindelijk nog wat tijd vrijmaken om iets te naaien voor Thomas. Ik wil graag een kruippakje maken (onesie) maar besloot te beginnen met een gewoon body'tje met drukknopen onderaan. Een patroontje vond ik in de Ottobre Design, herfst editie van 2015. 
Tricot en boordstof uit de Soldeur in Kortrijk. 
Voor een eerste poging sinds lange tijd om kledij te naaien is het nog redelijk gelukt. Ik had wel wat moeite met de biesjes omdat die met een tweeling naald moeten gestikt worden en dat lukte niet meteen. Na een beetje foefelen ging het dan toch, maar dan was er iets met mijn draad spanning...
Gelukkig is dat nu allemaal weer opgelost en dus kan de volgende creatie niet anders dan nog beter lukken!!


 Tweeling naald heb je nodig voor deze dubbele stikkingen op de biesjes, zie hieronder. Het dinosaurus stofje vond ik in de veritas... Na wat rondzoeken vind ik toch wel meer en meer super toffe stofjes voor jongetjes. Voor meisjes is dat simpel maar voor jongens ben ik wellicht kritischer. Voorlopig heb ik het vooral voor pijltjes, dino's, snorretjes en superhelden.



  Hupla, hij mocht het ook al even uitproberen natuurlijk! Ook al is dit een maatje 62 en draagt Thomas nu nog wel even 56, ik wilde het toch testen natuurlijk. Binnen enkele weken zal het perfect passen! Nu nog wat wijd en de mouwtjes wat te lang natuurlijk. Maar ik vind het super schattig. Ik twijfel nog om er iets op te flocken, want het is toch mijn eigen creatie dus dat kan wel hé. Nog geen idee wat... 
Het voordeel van baby kleertjes is ook wel dat je er niet veel stof voor nodig hebt. Met een half metertje van een stofje kun je al veel doen! Ik gebruikte voor dit body'tje echt niet veel stof. Ik kan met deze pijltjes dus gerust nog veel andere dingetjes maken. 
To be continued ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen