zaterdag 5 november 2016

Een mini-baby in een slaapzak

Waarom zou ik dat kleine Thomasje in een slaapzakje willen steken 's nachts? Als je een baby'tje onder de 3 à 6 maanden ergens legt, dan zal die niet veel bougeren... laat staan zijn dekentjes weg schoppen. Want daar dient een slaapzak nu eenmaal voornamelijk voor. Als kinderen groter zijn, en ze rollebollen 's avonds, dan liggen ze niet meer onder hun dekens als ze in slaapvallen en dan behouden ze toch hun warmte door hun slaapzak. 

Maar toch stop ik Thomas al in een slaapzakje vanaf dat hij geboren is. 
Ik vind het gewoon handig als ik hem 's nachts uit zijn bedje haal voor een flesje of voor borstvoeding, dat hij geen koud krijgt. Hij heeft altijd als het ware een dekentje rond hem dat niet verschuift of afvalt. 
Tijdens de eerste weken gebruikte ik voornamelijk het exemplaar hieronder, door mijn zus gebreid uit zachte, witte wol. Een prachtig slaapzakje met mooie kabels van voor en grote bruine knopen. Ideaal voor hele kleine baby'tjes. Het is super gezellig en het behoudt goed de lichaamswarmte. Wol "ademt" goed, net zoals katoen, dus geen verstikkingsgevaar. Daphne sliep hier ook al in. Eigenlijk was het haar geboorte cadeautje. Ongeveer 1 tot 2 maanden kunnen ze er in denk ik. Daphne kon er langer in want ze was veel kleiner dan Thomas.



Nu kan Thomas er niet meer in, dus ik zal het aan de kant leggen voor mijn zussen hun kindjes. Er zijn wel door het vele wassen 2 knopen kapot gegaan, dus we zullen moeten kijken voor andere. Gelukkig hebben we wel nog wat tijd tegen dat het volgende baby'tje daar is ... (denk ik) :-
Ik haalde dus mijn andere 'eerste' slaapzakjes van de zolder - maatje 70 cm geloof ik, dat zijn de eerste. En ik heb geluk, ik heb ze allemaal in neutrale kleuren! Wit, oranje en blauw. Ik wil dat ventje nu toch nog niet meteen in een roze slaapzak steken ... Het blauwe kreeg ik ooit eens cadeau voor de geboorte van Adeline en ik vind het nog altijd kei schattig met de beertjes en het sluit goed af aan de zijkant met drukknoopjes en de rekker vanboven vermijdt dat hij teveel naar boven of beneden schuift in zijn slaapzakje. Good stuff!
Ondertussen wel ontdekt dat van het oranje de rits kapot is... wel een cruciaal element van een slaapzak dus die gaat niet meer. Ik zal dan dit weekend eens moeten zoeken naar de volgende lading slaapzakken dus. Voorlopig gebruik ik nu ook deze nieuwe die ik voor Thomas kocht, maar die is een 110 cm en eigenlijk een zomer slaapzak ... Maar kom het doet ook wel dienst!
Je kunt je wel afvragen waar die slaapzak met dat kindje naartoe gaat haha :) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten