donderdag 29 december 2016

Kerstvakantie

2 hele weken kerstvakantie... dat is toch wel best lang. Vooral met twee kleutertjes in huis. Gelukkig doet speelpleinwerking Kasper dit jaar ook voor het eerst enkele dagen werking tijdens de kerstvakantie. Ik had ze ingeschreven, en zo zijn de meisjes deze week 2 dagen geweest en volgende week gaat Adeline 3 dagen en Daphne 2. De dag dat ze naar de cinema gaan, hou ik Daphneetje thuis want een volledige film bekijken, dat duurt voor haar te lang, zo lang kan ze niet stilzitten. 


Het is wel niet allemaal rozegeur en maneschijn bij de speelpleinwerking. Adeline was gevallen de 2de dag en had een ferme buil (een écht dik ei op haar achterhoofd). Ik vermoed dat ze er geen ijs op gedaan hebben. En toen we de 2de dag Daphne haar schmink wegdeden, had ze er uitslag van in haar gezichtje. Met haar gevoelig velletje kan ze dat niet zo lang verdragen. (ofwel slechte kwaliteit schmink, ofwel geen nivea laagje eronder?) Dat zullen we toch volgende week eens vragen/vermelden, denk ik.

Lastige dagen
En dan gisteren, woensdag, was ook alweer een topdag voor Adeline want we mochten naar de film Vaiana gaan kijken met tante Eisa. Ik merkte dat zelfs voor Adeline 90 minuten film meer dan lang genoeg is om stil te zitten. 's Middags mocht ze nog naar een verjaardagsfeestje met enkele kindjes van haar klas. 
Vandaag zijn we met vrienden naar een indoor speeltuin geweest en morgen mag Adeline dan weer gaan spelen bij vriendinnetjes. Zaterdag is oudejaarsavond en dan mogen zij uit logeren bij mémé. 
Toch alvast een toppie eerste week van de vakantie, denk ik dan! Ik heb ook deze week wat meer achter mijn naaimachine kunnen zitten, nu Nicolas ook op congé is. Daarover later meer. Alleen jammer dat ze de laatste tijd voor steken laat vallen en ik ze dus zal moeten binnen doen voor onderhoud. Het is zeer moeilijk om nog mooi werk te maken. We hebben ze zelf al twee keer opgelapt, maar nu is het niet meer te doen. Ik doe ze morgen binnen!

Verder is dit jaar ook het jaar van de kerstkaartjes! We kregen er wel meer dan 60, best veel meer dan andere jaren. Onze kast staat dus opnieuw vol kaartjes, na die die we gekregen hadden voor de geboorte van Thomas. Gezellig :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten