vrijdag 27 januari 2017

Al 4 maand mama van Thomas

Jaja, ondertussen is ons ventje ook alweer 4 maand oud. Toch wel een mijlpaal, hij kan officieel gaan starten met de eerste papjes. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo al begin januari enkele hapjes fruitpap ben gaan geven. Hij was er helemaal niet dol op. Na enkele pogingen heb ik het toen ook opgegeven.
Nu hij sinds half januari ook naar de crèche gaat, heb ik hun gevraagd te proberen met groentenpap. Het is ook nog niet echt gelukt. Vorige dinsdag een hapje of 7 en gisteren 9. 
Beetje bij beetje dus, maar dat is toch wel altijd zo. Plots zal hij er mee weg zijn en zal hij op de crèche ook geen flesjes meer krijgen. 

Verder is het toch zo'n onnoemlijk vrolijk ventje. Ik mis zijn lach momentjes soms als ik op het werk ben. Gelukkig is hij 's avonds nog lekker lang wakker voor knuffel momentjes.
Hij doet nog altijd 3 dutjes op een dag. Een klein dutje rond 10u en rond 18u en een lang middag dutje meestal tussen 13u en 16u. En 's avonds tussen 22u en 23u valt hij dan in slaap.
Wij vinden dat prima. Hij kan zich ook nog best goed bezig houden 's avonds. Een half uurke sitter, een half uurke in zijn parkske en dan gewoon even in de zetel bij ons naar tv kijken. Hij vindt het allemaal prima. Ook bij oma/mémé of in de crèche horen wij dezelfde commentaar. Een braveke! 
Eet momentjes en dutjes wisselen mekaar af met gemak. Is het dan omdat dit ons 3de kindje is, dat het makkelijker is, of is Thomas écht een "contente burger" ? Met onze dochters ging het zo vlot niet, als ik het me goed herinner. Ach ze worden allemaal groot, dus genieten maar, zou ik zo denken!! 

Dit was zijn laatste slaapje in het familie wiegje voor het verhuisd is naar het neefje.

Slapen kan hij overal! In de zetel...

in de auto...

of in zijn parkje. Geen probleem.


SMILE! :)


Oeps, een overload aan Thomas foto's ...
En hoe gaat het nu eigenlijk met de mama van Thomas? Want zou het blog bericht eigenlijk niet daarover moeten gaan, volgens de titel toch wel :)
Ja, ik word het stilaan weer gewend om te gaan werken. Ik had wel echt last van mn ogen in het begin van deze week. Wellicht door het weer continu kijken op een computer scherm.  Maar dat was vandaag weeral beter gelukkig.
De zwangerschaps kilo's gaan er traagjes af, heel traag. Maar dat is bij mij altijd zo. Nog 7 kg ongeveer zou er zeker af moeten. Dat zou tegen deze zomer moeten zijn, want 9 maanden op en 9 maanden af, zo gaat dat. Van Adeline heeft het zelfs een jaar geduurd. Sinds kerstmis al 3 kg er af maar geen mens die het ziet.. dan zou je je afvragen waarom je nog moeite doen :)
Maar bon voor jezelf moet je het doen hé. En daarvoor doe ik het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten